Aktualności

BAL KARNAWAŁOWY W ŚWIETLICY

W piątek 24 stycznia zgodnie z tradycją … „W karnawale, w karnawale…wielkie bale”, w naszej świetlicy, odbył się bal przebierańców. Wszyscy chętni uczniowie, uczęszczający do świetlicy wzięli udział, w zabawie. Niektórzy uczestnicy balu wystąpili w pięknych strojach i przebraniach, bawiąc się w rytm muzyki… Nie zabrakło wspólnych tańców, zabaw oraz konkursów przeplatanych słodkim poczęstunkiem. Dzieci brały udział w różnych zabawach i konkursach takich jak np.: taniec w parach z balonami, przenoszenie piłeczek, przechodzenie-taniec pod sznurkiem, muzyczne krzesła itp. Odbył się również konkurs na najładniejsze przebranie oraz na najlepszego tancerza baliku. Zwycięzcy zostali nagrodzeni: bonami do parku trampolin ,puzzlami czy też grami w bierki i pchełki, oraz czekoladami i pysznymi lizakami. Dekoracja sali, różnorodność propozycji tańców, zabaw i utworów muzycznych sprawiła, że udało nam się stworzyć wspaniałą karnawałową atmosferę.

Wszyscy świetnie się bawili w rytmie znanych przebojów. Dziękujemy za super zabawę! Było bardzo miło, wesoło i przede wszystkim tanecznie. 

Opracowały: Sylwia Larek, Maria Kasprzak-Raszewska

PROJEKT ERASMUS+ „SCIENCE IN OUR HANDS” - DELEGECJA SP 9 W HISZPANII

W dniach 02 – 08 lutego 2020 roku delegacja ze Szkoły Podstawowej nr 9 im. Jana Pawła II wzięła udział w pierwszej mobilności związanej z realizacją projektu Erasmus+ „Science in our hands”, który realizowany jest od września bieżącego roku szkolnego ze szkołami partnerskimi z Hiszpanii, Łotwy, Rumunii oraz Turcji. Gospodarzami pierwszego spotkania  była szkoła koordynująca projekt Colegio Ruta de la Plata w Almendralejo. Ze strony polskiej uczestniczyło w nim pięcioro uczniów: Róża Albert, Marysia Michałowska - Rzeźnik, Piotr Sobczak, Zuzanna Wiśniewska oraz Krzysztof Kulak. Opiekę nad uczniami sprawowali następujący nauczyciele: Ewa Sobczak (szkolny koordynator projektu), Ewa Mucha - Lewicka oraz Marek Berkowski.
Edukacyjna podróż rozpoczęła się w godzinach nocnych, by o czasie dotrzeć na lotnisko we Wrocławiu. Przesiadka w Warszawie, lot do Madrytu i przejazd autokarem do Almendralejo to punkty podróży, po których zrealizowaniu grupa dotarła na miejsce. Mimo dwudziestu godzin spędzonych w drodze, zmęczenie ustąpiło miejsca wzruszeniu i ekscytacji, kiedy przybyli goście ujrzeli rodziny przyjmujące uczniów. Piękne transparenty, plakaty i radosne okrzyki powitania pozwoliły delegacjom od pierwszej chwili poczuć się wśród społeczności Colegio Ruta de la Plata jak w domu.
Almendralejo to miasto we wspólnocie autonomicznej Estremadura, liczące ok. 34 000 mieszkańców. Region słynie ze znakomitej jakości oliwy z oliwek i oliwek oraz upraw winorośli.
Poniedziałek rozpoczął się od wizyty w szkole, podczas której delegacja została powitana przez dyrekcję, koordynatorów i społeczność szkolną. Był to także czas na przedstawienie informacji o szkołach biorących udział w projekcie, a następnie na wspólne zaśpiewanie hymnu projektu inspirowanego piosenką „Imagine”. Reprezentacja każdego kraju przygotowała wcześniej jedną zwrotkę w swoim języku, a spotkanie w Alemendralejo po raz pierwszy umożliwiło wspólne zaśpiewanie hymnu w całości w pięciu językach. Był to zdecydowanie wzruszający moment. Kolejnym punktem programu było spotkanie z władzami miasta Almendralejo w ratuszu. Również pierwszego dnia delegacje miały okazję bliżej poznać historię miasta, co było możliwe podczas zwiedzania miejscowości z przewodnikiem. Jak się okazało, pierwsze ślady bytności ludzi w tym miejscu pochodzą ze starożytności. Miejscowość jako taka założona została w 1228 roku. Zwieńczeniem dnia była wizyta w teatrze, podczas której uczniowie szkoły Colegio Ruta de la Plata zaprezentowali swoje umiejętności taneczne i wokalne.
Wtorek rozpoczął się od prac związanych z budowaniem rakiet wodnych. Uczniowie zostali podzieleni na grupy tak, by delegacja każdego kraju przy wsparciu hiszpańskich kolegów mogła pod koniec pobytu zaprezentować swoje dzieło. Kolejnym krokiem miało być wystrzelenie rakiet za pomocą sprężonego powietrza, jednak to zaplanowano na czwartek. Tego dnia uczniowie wzięli także udział w eksperymentach chemicznych i biologicznych, które zostały przygotowane przez nauczycieli i uczniów szkoły goszczącej. Gospodarze zaprezentowali ogromne pokłady kreatywności, przygotowując wiele motywujących do działania zadań, np. w wykonanie DNA z … żelków.  Po wzbogacających wiedzę warsztatach uczniowie mogli spędzić popołudnie ze swoimi rodzinami, a nauczyciele wzięli udział w spotkaniu projektowym, podczas którego omówiono szczegóły dalszej współpracy.
Na środę zaplanowano wyjazd edukacyjny do Caceres, niezwykłego miasta założonego w 34 r. p. n. e. Podczas wycieczki goście mieli okazję zwiedzić m.in. jeden z najcenniejszych zespołów architektonicznych w Hiszpanii składający się z około 40 cennych budowli średniowiecznych, renesansowych i barokowych. Omawiana dzielnica Barrio Monumental została wpisana na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Zapierających dech w piersiach wrażeń dostarczyła także wizyta w muzeum twórczości niemieckiego artysty Wolfa Vostella, uznanego za jednego z pionierów video artu, rzeźby „environment” oraz happeningu. Widok dzieła  „VOAEX“ z 1976 roku, stworzonego  z fragmentów aut, samolotów i betonu pozostaje zapewne w pamięci wszystkich gości. Wizyta z Caceres to dzień pełen wrażeń, a powyżej wymieniono tylko kilka z nich.
W czwartek nadszedł wyczekiwany przez wszystkich moment, zwieńczający kilkudniową pracę grupową: odpalenie wykonywanych przez uczniów rakiet wodnych. Wydarzeniu towarzyszyły emocje, które być może porównać można nawet do tych z lipca 1950, kiedy to na Przylądku Canaveral wystrzelono rakietę Bumper V-2. Na boisku szkolnym została przygotowana specjalna konstrukcja, zawierająca urządzenie produkujące sprężone powietrze. To dzięki niemu rakiety napełnione wodą miały zostać odpalone. Wyczekiwanie na start i odliczanie, okrzyki i owacje - wszystko to towarzyszyło kolejno uruchamianym statkom kosmicznym. Dwa z nich zakwalifikowały się do finału, który odbył się w Parque de las Mercedes. Również w tym miejscu miały miejsce ciekawe zajęcia Gymkhana łączące ruch i matematykę. Uczniowie podzieleni na grupy wykonywali zadania przygotowane w różnych  miejscach parku, co przełożyło się na dwie godziny ruchu na świeżym powietrzu powiązanych z wysiłkiem umysłowym. Po zastrzyku endorfin wszyscy wyruszyli do kolejnego niezwykłego miejsca – Meridy, miasta założonego  ok. 25 r.p.n.e. i często nazywanego hiszpańskim Rzymem. Pamiętający tamte czasy zespół archeologiczny w Meridzie znajduje się również (podobnie jak zwiedzane wcześniej Caceres) na liście światowego dziedzictwa UNESCO, a teatr rzymski (Teatro Romano), amfiteatr rzymski (Anfiteatro Romano) czy też fragment rzymskiego forum (El Foro) to niektóre z ważniejszych budowli, jakie grupa mogła zobaczyć. Na szczególną uwagę zasługuje także kamienny most rzymski (Puente Romano) rozciągający się nad rzeką Gwadiana. Zbudowany w ok. 25 r.p.n.e. ma 60 przęseł, 792 m długości i wznosi się średnio na wysokości 12 m nad powierzchnią rzeki, co pozwala obserwować z niego malownicze zachody słońca i odbywać spacery, gdyż dopuszczony jest on tylko dla ruchu pieszego. Wizyta w Narodowy Muzeum Sztuki Rzymskiej (Museo Nacional de Arto Romano) utwierdziła uczestników wyprawy w przekonaniu, że Hiszpania to kraj nieprzeciętnie bogaty kulturowo i historycznie.
W piątkowy poranek  uczniowie i nauczyciele mogli uczestniczyć w prowadzonych w Colegio Ruta de la Plata lekcjach. Następnie wszyscy podziwiali dzieła plastyczne uczniów szkoły goszczącej na temat przemocy wobec kobiet, do których objaśnień udzieliła jedna z autorek prac. Jednym z zadań projektowych jest wykonanie przez każdą szkołę makiety wylosowanej szkoły partnerskiej na postawie przesłanych przez nią materiałów. Tego dnia reprezentacja Polski mogła zobaczyć postępy w pracach budowy makiet Szkoły Podstawowej nr 9, którą wykonuje szkoła goszcząca. Efekty tychże działań są imponujące. Obserwatorzy byli pełni podziwu dla detali makiety, takich jak okna, czy szyby zrobione z kalki technicznej.
Kolejnym punktem programu była prelekcja niezwykłej osobowości ze świata medycyny, dr Beatriz Martin, specjalizującej się w chirurgii jelita grubego i układu pokarmowego.Pani Martin przybliżyła publiczności nie tylko najważniejsze osiągnięcia naukowe ludzkości, lecz także wynalazki szczególnie istotne dla medycyny, które ona sama stosuje w swojej praktyce i chciałaby po kilkuletnim pobycie w USA i Belgii wdrożyć w Hiszpanii. Jednym z nich jest operowanie na odległość poprzez sterowanie robotem znajdującym się przy operowanej osobie. Technika ta wymaga nieprawdopodobnej wiedzy, umiejętności i precyzji, jednak jest niezwykle pomocna tam, gdzie nie ma odpowiednio wykwalifikowanej kadry medycznej.
Następnie ogłoszono wyniki konkursu na logo projektu i zajęć Gymkhana. Nagroda za projekt logo trafiła w ręce reprezentanta Turcji, a kolejną nagrodę przyjął wraz z grupą także przedstawiciel naszej szkoły, uczeń klasy VIII c Krzysztof Kulak. W godzinach popołudniowych odbyło się przyjęcie pożegnalne, podczas którego można było skosztować regionalnych potraw przygotowanych przez rodziców uczniów szkoły goszczącej. Mimo bardzo przyjemnej, życzliwej i radosnej atmosfery do podświadomości zakradał się też smutek, gdyż za kilka godzin miał nastąpić czas pożegnania. I rzeczywiście nadszedł on … zbyt prędko.  O godz. 21:00 delegacje, nauczyciele Colegio Ruta de la Plata i rodziny goszczące spotkały się przed budynkiem szkoły, by się pożegnać. Jak można było przypuszczać, ostatnim wspólnym chwilom towarzyszyły niezliczone podziękowania, uściski i łzy. Nic dziwnego, gdyż następowało pożegnanie z cudownymi mieszkańcami Almendralejo – miasta serdeczności, której każdy z uczestników wyjazdu z pewnością doświadczył wielokrotnie podczas spędzonego w nim tygodnia.
Opisana podróż była pierwszym spotkaniem międzynarodowych delegacji w ramach projektu Erasmus+ „Science in our hands”.  Kolejne spotkanie zaplanowane zostało na maj 2020 i odbędzie się na Łotwie. Każdy z takich wyjazdów powoduje refleksję, że udział uczniów w projekcie Erasmus+ jest dla nich źródłem wielu korzyści, jak choćby: udoskonalenie kompetencji językowych, wzbogacenie wiedzy dotyczącej kultury, tradycji i historii odwiedzanego kraju oraz nowe przyjaźnie, które być może będą pielęgnowane. Zaletą podróży jest na pewno także otwartość i tolerancja, jakie kształtują w sobie młodzi ludzie spotykając przedstawicieli innych narodowości.

Opracowała: Ewa Mucha-Lewicka

 

FOTO PROJEKT ERASMUS+ „SCIENCE IN OUR HANDS” - DELEGECJA SP 9 W HISZPANII

WALENTYNKI W SP 9

Walentynki to święto, które zyskuje coraz większą popularność. Jest to okazja do świętowania przyjaźni i życzliwości. Tradycyjnie 14 - go lutego składaliśmy sobie życzenia.  Walentynkowe pozdrowienia wyświetlane były w szkolnej telewizji, pisane były na  tablicy z serduszkami do wpisywania życzeń, a w listonoszy poczty walentynkowej wcieliły się dziewczynki z Samorządu Uczniowskiego. Były życzenia dla Dyrekcji, dla nauczycieli, dla Pana Olka i Michała, dla Pań z biblioteki i kuchni oraz uczniów. W życzeniach przodowała klasa 1 d! Za to do klasy 5 d przybył tajemniczy posłaniec z kopertą z życzeniami dla całej klasy. Dominował czerwony kolor stroju i to nie tylko uczniów ale i nauczycieli. Dziękujemy wszystkim  zaangażowanym w organizację Walentynek.


Jolanta Bury

 

FOTO WALENTYNKI W SP 9

PÓŁKOLONIE ZIMOWE

Tegoroczne półkolonie organizowane dla uczniów ostrowskich szkół podstawowych przez Stowarzyszenie „Ludzie dla ludzi” odbywają się w dwóch turnusach. Pierwszy z nich miał miejsce w dniach 27-31 stycznia.


Podczas pierwszego dnia zajęć uczniowie uczestniczyli w miejskiej inauguracji „Ferie na sportowo bezpiecznie i zdrowo” zorganizowanej przez Ostrowski Szkolny Związek Sportowy. W nowej hali sportowej uczniowie kształcili swoją sprawność fizyczną rywalizując w rozmaitych rozgrywkach zespołowych. Dzieci chętnie brały również udział w zajęciach integracyjnych oraz zajęciach ruchowych w szkolnym Klubie Fitness. Dużym powodzeniem cieszyły się także różnego rodzaju gry planszowe i towarzyskie typu „Bierki’, „Uno, „Sachy”, „Warcaby” czy wspólne układanie puzzli.

Półkolonie obejmowały również wiele zajęć poza szkołą. Drugiego dnia uczestnicy obejrzeli film animowany pt. „Urwis” w Kinie Komeda. W kolejnym dniu półkolonii dzieci wraz z opiekunami wybrały się do „JJ Park Trampolin”. Po krótkim omówieniu zasad korzystania   z trampolin uczniowie wzięli udział w krótkiej rozgrzewce by następnie do woli korzystać ze wszystkich atrakcji, jakie oferuje to miejsce. Był więc czas na skoki, podskoki i wskakiwanie do „basenu” z kolorowymi piankami, wspinanie się po ściance wspinaczkowej czy wchodzenie na drabinkę. Nieco odważniejsi uczestnicy kolonii mogli również wypróbować nową atrakcję parku trampolin, zjeżdżalnię na pontonach. Czwartek upłynął nam na zajęciach artystycznych w Warsztatowni „Mydło i Powidło”. Na początek wykonano pięknie pachnące glicerynowe mydełka. Wstępem do ich wykonania było wysłuchanie historii powstania mydła. Warsztatownia, do której się udaliśmy pełni również rolę „Muzeum historii wody, brudu               i higieny”. Nasi uczestnicy przekonali się o tym próbując swoich sił w odtworzeniu jak w dawnych czasach robiono pranie czy suszono pościel. Po tej małej „lekcji” czekało na nas  drugie zadanie. Dzieci miały do wykonania witraż z dostępnych na miejscu suszonych kwiatów, roślin, szyszek czy kory. Ostatniego dnia półkolonii cała grupa wybrała się na ostrowskie lodowisko miejskie. Osoby, które nie potrafiły wcześniej jeździć na łyżwach mogły spróbować swoich sił w utrzymaniu na lodzie, a co wprawniejsi doskonalili umiejętności łyżwiarskie.

Półkolonie to także zajęcia profilaktyczne i zajęcia promujące zdrowy styl życia. W ramach tych zajęć uczniowie uczestniczyli w pogadankach dotyczących profilaktyki antyalkoholowej, antynikotynowej oraz zagrożeń związanych z zażywaniem narkotyków czy dopalaczy.              

W ramach zajęć promujących zdrowy styl życia uczestnicy półkolonii brali udział w „burzy mózgów” na temat produktów żywnościowych potrzebnych do zdrowego rozwoju oraz podawali przykłady aktywności sprzyjających temuż rozwojowi. Ponadto zaprezentowano filmiki edukacyjne przedstawiające omawiane zagadnienia.


Czas półkolonii minął bardzo szybko. Na zakończenie turnusu dzieci otrzymały pamiątkowe dyplomy oraz słodki upominek. Opiekunami w czasie półkolonii były panie Urszula Kupczyk, Joanna Marcinczak oraz Anna Szczęsna. Półkolonie organizowane w naszej szkole zostały dofinansowane przez Gminę Miasto Ostrów Wielkopolski.

Opracowała: Joanna Marcinczak

 

FOTO PÓŁKOLONIE ZIMOWE

III MIĘDZYSZKOLNY KONKURS "SPELLING BEE"

24 stycznia 2020 r. w Szkole Podstawowej nr 14 w Ostrowie Wielkopolskim odbył się III Międzyszkolny Konkurs „SPELLING BEE”.  Jest to konkurs wzorowany na cieszących się na świecie dużą popularnością „potyczkach” literowania słów w języku angielskim. Uczniowie klas III z ostrowskich szkół podstawowych uczestniczyli w dwóch etapach konkursu. W pierwszym zadaniu uczniowie zapisywali przeliterowane słowa. Podczas kolejnego zadania uczestnicy literowali wylosowane przez siebie słowa przed publicznością. Nie obyło się bez zaciętej dogrywki, która wiele emocji i dobrej zabawy.  Naszą szkołę reprezentowali Filip Barański, Zofia Groszek i Hanna Zimna z klasy 3a - zwycięzcy szkolnych eliminacji zorganizowanych wcześniej w tym miesiącu. Uczniowie wykazali się dużą odwagą, jak również znajomością słownictwa i alfabetu w języku angielskim. Gratulujemy woli walki i trzymamy kciuki za pomyślność w kolejnych konkurach językowych.

Opracowała: A.Poczta

MATEMATYKA W OBIEKTYWIE

W czerwcu 2019 roku, w związku z obchodzonym Rokiem Matematyki, został ogłoszony w naszej szkole konkurs fotograficzny „Matematyka w obiektywie”. Zadaniem uczestników konkursu było dostrzeżenie matematyki w otaczającej rzeczywistości, np. w przyrodzie, architekturze i utrwalenie wybranych obiektów na fotografii. Każdej pracy należało nadać tytuł związany z  pojęciem matematycznym, do którego zdjęcie się odnosi. W konkursie wzięło udział 17 uczniów klas V – VIII, zgłoszonych zostało ponad 70 fotografii. Prace uczniów zostały ocenione przez Komisję konkursowa w składzie: wicedyrektor p. Iwona Wojciechowska, p. Małgorzata Łabęcka, p. Leszek Łukawski, p. Katarzyna Śliwińska i p. Ewa Waleńska. Spośród wielu pięknych i interesujących fotografii komisja  nagrodziła i wyróżniła osiem.

I miejsce - Maria Ziółkowska  kl. V d Symetria osiowa

II miejsce - Agnieszka Włodarczyk  kl. V d Starożytne walce

II miejsce - Igor Ziółkowski  kl. VII d Sześciokąty foremne

II miejsce - Ewa Szpera  kl. V d Rzut koron drzew na płaszczyznę ziemi

III miejsce - Mateusz Michalak  kl. V d Symetria

III miejsce - Kamil Szukalski  kl. V c Jeden

Wyróżnienie – Maria Michałowska – Rzeźnik  kl. VI c Wieża Eiffla, czy piękna symetria?

Wyróżnienie – Olga Bargenda  kl. V a Okrąg z promieniami   Wszystkie konkursowe fotografie zostały zaprezentowane na wystawie, która cieszyła się sporym zainteresowaniem wśród uczniów naszej szkoły. Laureaci i pozostali uczestnicy konkursu odebrali dyplomy i nagrody rzeczowe podczas apeli grup wiekowych.

 Opracowały: K. Śliwińska i E. Waleńska

 

FOTO MATEMATYKA W OBIEKTYWIE

INAUGURACJA FERII NA SPORTOWO, BEZPIECZNIE I ZDROWO!

 
W poniedziałek 27 stycznia 2020 roku, czyli w pierwszy dzień ferii zimowych odbyły się inauguracyjne zajęcia sportowe z piłkami dla uczniów klas I-IV z ostrowskich szkół podstawowych. Organizatorem był jak co roku Ostrowski Szkolny Związek Sportowy przy ogromnej pomocy nauczycieli wychowania fizycznego  z ostrowskiej „dziewiątki”. Rozpoczęcie akcji Zima 2020 - „Ferie na sportowo, bezpiecznie i zdrowo” odbyło się w hali sportowej Szkoły Podstawowej nr 9 im. Jana Pawła II.
W zajęciach wzięli udział uczniowie z ostrowskich podstawówek. Wszyscy przybyli uczniowie doskonale się bawili podczas różnego rodzaju wyścigów i konkursów.
Imprezę oficjalnie otworzyła dyrektor Szkoły Podstawowej nr 9 im. Jana Pawła II pani Justyna Uciechowska, prezes Ostrowskiego Szkolnego Związku Sportowego pan Jacek Chmielecki oraz sekretarz pan Zdzisław Machowski.
Wszyscy uczestnicy otrzymali pamiątkowe plakietki, drobne nagrody oraz słodycze, owoce i napoje.
Impreza została sfinansowana ze środków Miasta Ostrowa Wielkopolskiego.
 
Opracował: M. Staszak
 

SZKOLNE BLOGI

Informujemy, że nasza szkoła jest obecna na szkolnych blogach SKO.

Serdecznie zapraszamy do lajkowania bloga i komentowania wpisów zamieszczanych na naszym blogu.

Podajemy link do strony: https://www.szkolneblogi.pl/

Nasz szkolny blog to: DZIEWIĄTKA OSTRÓW WIELKOPOLSKI

 

Opracowała: Małgorzata Łabęcka

APEL PODSUMOWUJĄCY I OKRES W GRUPIE WIEKOWEJ VI - VIII

W piątek 24 stycznia - w ostatnim dniu przed feriami, odbyły się w naszej szkole apele podsumowujące pracę w pierwszym okresie. Półmetek roku szkolnego już za nami. „Bilansu”  wytężonej pracy uczniów i nauczycieli – tradycyjnie w formie prezentacji multimedialnej dokonała dyrektor szkoły pani Justyna Uciechowska oraz wicedyrektor pani Iwona Wojciechowska. Dzieci zapoznały się z zestawieniem ocen, zachowaniem i frekwencją w poszczególnych klasach. Nagrodzono uczniów ze 100% frekwencją. Nasi wychowankowie godnie reprezentują szkołę w różnorodnych konkursach i projektach. Apel stał się doskonałą okazją aby wręczyć uczniom nagrody, dyplomy i wyróżnienia za udział w licznych akcjach i przedsięwzięciach przeprowadzanych w placówce i poza nią oraz docenić za wszelkie działania i podejmowany wysiłek.
Drodzy uczniowie, życzymy Wam bezpiecznego i pełnego atrakcji  wypoczynku. Niech ten zimowy czas dostarczy Wam niezapomnianych wrażeń i wielu ciekawych przeżyć. Cieszcie się swobodą, przygodami, poznawaniem nowych miejsc i ludzi. Odpocznijcie, nabierzcie sił i motywacji do dalszej nauki. 

Opracowała: A. Pietrzak

 

FOTO APEL PODSUMOWUJĄCY I OKRES W GRUPIE WIEKOWEJ VI - VIII

75 ROCZNICA WYZWOLENIA OSTROWA WIELKOPOLSKIEGO

23 stycznia Poczet Sztandarowy  naszej szkoły oraz Dyrektor Justyna Uciechowska, wzięli udział w obchodach 75 rocznicy wyzwolenia Ostrowa Wielkopolskiego spod okupacji hitlerowskiej. Rozpoczęła się ona dla mieszkańców naszego miasta 3 września 1939r. Wysiedlenia ,aresztowania, pierwsze egzekucje i niszczenie przez Niemców ważnych dla Polaków symboli budziły strach .O tych niezwykle trudnych chwilach opowiedziała Prezydent Ostrowa Beata Klimek. W uroczystości wzięli udział przedstawiciele władz samorządowych, parlamentarzyści, młodzież z ostrowskich szkół i delegacja z gminy Kampinos. Gmina Kampinos to miejsce, w którym spoczywają żołnierze ostrowskiego 60 PP, który walczył w bitwie nad Bzurą. Uroczystość została zakończona odśpiewaniem Roty.

Opracowała: G. Lewandowska

 

FOTO 75 ROCZNICA WYZWOLENIA OSTROWA WIELKOPOLSKIEGO

 


stowarzyszenie
 szkola 2 0 talenty pasja bezpieczny internet

 

DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd