Aktualności

„MIKOŁAJKI” Z 7C POMAGAJĄ

Podobno z łatwością można poznać charakter człowieka po tym, jak traktuje tych, którzy nie mogą mu nic dać. Mikołajki to czas, kiedy dobrze jest nie tylko czekać na upominki, lecz – dla równowagi - także dać coś od siebie. W minionym tygodniu kilka uczennic z klasy 7C odpowiedziało z zapałem i sercem na inicjatywę wychowawcy, mającą na celu pomoc psiakom ze schroniska w Wysocku Wielkim. Pamiętając o tym, że dobrze jest się dzielić, uczennice podarowały pieskom zarówno karmę, jak i niepotrzebne już w domach, a tak przydatne czworonogom, tekstylia. Miło jest przyglądać się takim gestom.

Opracowała: Ewa Mucha-Lewicka

 

FOTO „MIKOŁAJKI” Z 7C POMAGAJĄ

NASI UCZNIOWIE W GRONIE LAUREATÓW KONKURSU "NIE PAL ŚMIECI - SEGREGUJ"

Już po raz 14. Zakład Oczyszczania i Gospodarki Odpadami ,,MZO” S.A. w Ostrowie Wielkopolskim był organizatorem konkursu ekologicznego skierowanego do dzieci i młodzieży z ostrowskich placówek oświatowych. Tegoroczny konkurs, pod hasłem „Nie pal śmieci – segreguj”, objął swoim zasięgiem cztery kategorie wiekowe: dzieci w wieku 5-6 lat oraz uczniów szkół podstawowych klas od I do III, od IV do VI i od VII do VIII. Konkurs został objęty patronatem honorowym Prezydent Miasta Ostrowa Wielkopolskiego. Uczestnicy tegorocznej edycji wykonali prace plastyczne różnymi technikami z wykorzystaniem odpadów segregowanych. W tegorocznej edycji udział wzięło 200 uczestników. Tym bardziej cieszy fakt, że wśród wyróżnionych prac znalazły się projekty kartek świątecznych dwójki naszych uczniów. Jury w składzie: Maria Szeląg – dyrektor OCK, Cezary Janiszewski - dyrektor Galerii Sztuki Współczesnej i Beata Rybka – kierownik Działu Sprzedaży w Zakładzie Oczyszczania i Gospodarki Odpadami „MZO” S.A. przyznali III miejsce Lenie Mateckiej - uczennicy klasy IV oraz I miejsce Radosławowi Wojdalowi - uczniowi klasy VI. Serdecznie gratulujemy!

Opracowała: M. Psikus

 

Read more: NASI UCZNIOWIE W GRONIE LAUREATÓW KONKURSU "NIE PAL ŚMIECI - SEGREGUJ"

MIKOŁAJKI W KLASACH PIERWSZYCH

Pierwszaki, mimo zdalnej nauki, dzielnie radzą sobie z obowiązkami szkolnymi. Codziennie biorą aktywny udział w lekcjach online: czytają, poznają nowe litery, liczą, śpiewają, malują, wycinają a nawet wykonują proste ćwiczenia gimnastyczne.

W tygodniu poprzedzającym mikołajki, dzieci namalowały portrety Mikołajów i nauczyły się piosenek: „Przyjedź do nas Mikołaju”, „Siedzę na kominie”, „Kochany Mikołaj”, „To Mikołaj, to Mikołaj”(każda pierwsza klasa wybrała inną). Chętni uczniowie wykonali razem z rodzicami oryginalne kalendarze adwentowe zawierające, zamiast czekoladek, zadania na każdy dzień – od 1 do 24 grudnia.

Opracowała: M. Łuczak

 

FOTO MIKOŁAJKI W KLASACH PIERWSZYCH

LISTY DO ŚWIĘTEGO MIKOŁAJA

Po wielu miesiącach oczekiwań w końcu zawitał do nas grudzień. Uczniowie naszej szkoły z niecierpliwością wyczekiwali na ten magiczny czas. Wszyscy w ostatnich dniach byli podekscytowani. Dzieci jak co roku zaczęły myśleć o Mikołajkach. Czy święty Mikołaj o nich nie zapomni, czy dostaną wymarzone prezenty? Nauczyciele słysząc dyskusje dzieci postanowili pomóc Mikołajowi i poprosili uczniów o napisanie listów ze swoimi marzeniami. Uczniowie klas trzecich byli podekscytowani wykonując tę pracę.

W sekrecie możemy zdradzić, że trzecioklasiści proszą o prezenty, takie, które można kupić – jak gry, zabawki, książki i te, których nie można dostać w sklepie – zdrowie dla najbliższych, gwiazdkę z nieba… Wszyscy zapewnili, że w następnym roku będą grzeczni i wyczekują wizyty św. Mikołaja. Niektórzy przygotowują niespodziankę dla darczyńcy.

Jesteśmy pod wrażeniem kreatywności oraz wrażliwości wychowanków. Życzymy, aby wszystkie nawet te najskrytsze marzenia zostały spełnione. Mamy nadzieję, że Mikołajki będą czasem spokoju oraz radości.

Opracowały: B. Niklewicz, W. Oscenda

 

Read more: LISTY DO ŚWIĘTEGO MIKOŁAJA

ZDALNIE Z MIKOŁAJEM…

Pomimo że świadectwa o Mikołaju są dość skąpe, nie ulega wątpliwości, że popularny dziś święty istniał naprawdę. Zapisy, które dotyczą poczynań biskupa Miry - Mikołaja mówią o nieustannej pomocy, której udzielał bezinteresownie wszystkim ludziom w potrzebie. Legendy głoszą, że biskup dzielił się z biednymi tym, co miał, dlatego też pojawił się zwyczaj obdarowywania dzieci. Jeżeli dziatki były grzeczne, dostawały święte obrazki i łakocie, dla niegrzecznych przeznaczone były rózgi.

Współcześnie Mikołaj mieszka za kołem polarnym, gdzie przez cały rok wraz ze swoimi małymi pomocnikami – elfami, robi zabawki dla dzieci, a szóstego grudnia wsiada do sań zaprzężonych w renifery i rozwozi prezenty.

„Ho, ho, ho!”- to zawołanie wywołuje uśmiech na twarzy każdego dziecka. W związku z obecną sytuacją – która - niestety uniemożliwia przeprowadzenie niezapomnianych spotkań mikołajkowych dla dzieci, postanowiliśmy nie pozbawiać naszych uczniów radości z możliwości spotkania się ze świętym Mikołajem. Tegoroczne mikołajki odbyły się w nietypowej formie – online.

Choć za oknami nie ma jeszcze śniegu, to w piątkowy poranek w naszej szkole zapanowała prawdziwie świąteczna atmosfera. Jak co roku, tak i tym razem, zawitał do nas święty Mikołaj, którego uczniowie wszystkich klas, ubrani w czerwone stroje i mikołajkowe czapeczki, powitali bardzo radośnie przed ekranami komputerów. Imieniny św. Mikołaja stały się doskonałą okazją do „oderwania się” od rutynowego szkolnego planu dnia.

Grudzień to czas rodzinnych spotkań, obdarowywania się podarunkami, śpiewania kolęd i przygotowywania smakowitych potraw. Zarówno najmłodsi uczniowie, jak i ci ze starszej grupy wiekowej „pochwalili” się Mikołajowi świątecznym wystrojem swoich pokoi, a o to, by magiczne zapachy na długo pozostały w pamięci Świętego, zadbali młodzi adepci sztuki kulinarnej, przygotowując aromatyczne pierniki – wszyscy poczuliśmy ich niezwykły aromat… Niestety, dzieci nie poczęstowały się wzajemnie słodkimi wypiekami. Nie zabrakło również klasowych zdjęć , na których uczniowie pojawili się w „mikołajkowym wydaniu”.

Tradycją naszej szkoły stało się również rozświetlenie ogromnej choinki i ozdabianie jej gałązek bombkami własnoręcznie przygotowanymi przez dzieci na lekcjach plastyki oraz śpiewanie przez dużych i małych piosenek związanych z tym świętem. Pięknie ustrojona choinka stanęła w holu „dziewiątki” i - aby tradycji stało się zadość - uczniowie śpiewali, ale w trakcje lekcji muzyki – online. Zabrzmiały wspaniałe kolędy oraz znane piosenki związane z tematyką zbliżających się świąt. Choinkowe ozdoby i kartki świąteczne wykonane na plastyce na pewno ucieszą niejednego domownika, a może koleżankę lub kolegę z klasy? Podobno „w zdrowym ciele zdrowy duch”, więc aby dzieciom nie zabrakło sił do realizacji świątecznych przedsięwzięć, na zajęciach wychowania fizycznego zostały zorganizowane mikołajkowe rozgrywki sportowe. Także ósmoklasiści utrwalali wiadomości z uwzględnieniem świątecznej tematyki. Cały tydzień poprzedzający 6 grudnia, obfitował w wiele ciekawych inicjatyw związanych z mikołajkami i przedświątecznymi przygotowaniami.

Wszystkie działania podjęte przez nauczycieli i dzieci wprowadziły całą społeczność szkolną w świąteczny nastrój. Uczniowie przekonali się, że samodzielnie przyrządzone potrawy, ozdoby czy prezenty, mimo że nie zawsze idealne, mogą być wyjątkowe, a wspólna praca daje wiele przyjemności i jeszcze więcej satysfakcji.

Święty Mikołaj obiecał, że w przyszłym roku również odwiedzi "dziewiątkę". Zatem, do zobaczenia za rok… Szkoda, że mikołajki są tylko raz w roku!

Opracowała: A. Pietrzak

 

FOTO ZDALNIE Z MIKOŁAJEM…

ŚWIĘTA TUŻ, TUŻ…

W klasach drugich można już odczuć atmosferę zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia. Drugoklasiści wykonali świąteczne ozdoby: mikołaje i bałwanki.

klasa II a napisklasa II b napis

d8aee0b5bc6dc4578e2b34c300206309 0mikołaje napis 2 d

Opracowała: A. Szczurek 

PROJEKT EDUKACYJNY "TYDZIEŃ DLA NIEPODLEGŁEJ"

Uczniowie klasy ID wzięli udział w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym „Tydzień dla Niepodległej”. Wszystkie planowane przedsięwzięcia związane były z obchodami rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości.

Projekt edukacyjny został podzielony na dziesięć aktywności, zwanych „tropami”, które były realizowane w listopadzie podczas „Tygodnia dla Niepodległej”. Aby otrzymać tytuł "Klasa Niepodległości" należało wykonać co najmniej pięć tropów projektowych. Podczas realizacji zajęć uczniowie otrzymali kolejne odznaki Tropiciela, które na bieżąco wklejali na Kartę Tropiciela.

Nasza klasa wybrała pięć najciekawszych zadań , które realizowaliśmy w nauce stacjonarnej, a następnie podczas nauczania zdalnego.

Podczas pierwszego tropu uczniowie zapoznali się z filmikiem Polskie Symbole Narodowe – flaga, godło oraz hymn. Na podstawie zdobytej wiedzy, nie mieli najmniejszych problemów z wypełnieniem kart pracy. Dużo frajdy sprawiła im gra planszowa, która była formą utrwalenia zdobytych wiadomości.

Drugim krokiem naszych poczynań był udział w ogólnopolskim konkursie plastycznym „Barwy Mojej Ojczyzny”. Wszyscy z głową pełną pomysłów i wielkim zaangażowaniem zabrali się do pracy. Każdy na swój sposób narysował jak widzi swój kraj.

Spotkanie z historią – (taki tytuł nosił kolejny trop) wywarło na uczniach ogromne wrażenie. Bardzo przeżywali fakt, iż Polska przez tyle lat była w niewoli i zniknęła z map świata. Po obejrzeniu prezentacji „Pudełko wspomnień” rozmawialiśmy o patriotyzmie, o języku polskim i wolnym kraju. Poznaliśmy i nauczyliśmy się piosenki „Co to jest niepodległość”.

W trakcie kolejnego zadania uczniowie zamienili się w MasterChefów i wraz z rodzicami przygotowywali jedną z ulubionych potraw, która jest charakterystyczna dla kuchni polskiej. Dzieci miały ogromną frajdę przy wykonywaniu tego zadania!

Podczas realizacji ostatniego tropu poznaliśmy Katechizmem Polskiego Dziecka – większość dzieci pięknie znała i pamiętała wierszyk „ Kto Ty jesteś?”, który wybrzmiał podczas naszego zdobywania tropu. Przeprowadziliśmy wspólną pogadankę na temat : kim jesteśmy ? , kim jest patriota? , za co kochasz Polskę? . Dzieci stworzyły piękne rysunki odzwierciedlające siebie, rodzinę oraz swój ukochany kraj. Podkoniec zajęć wspólnie śpiewaliśmy piosenkę „Jesteśmy Polką i Polakiem”.

Po zrealizowaniu zadań i uzupełnieniu swoich kart, klasa I d otrzymała tytuł "Małego Obywatela"

Opracowała: M. Kupczyk - Kubacka

ZAPRASZAMY DO PRZEDŚWIĄTECZNEJ LITERACKIEJ ZABAWY

Na wizytę Mikołaja co roku czekamy, a przyjazdy jego do nas bardzo uwielbiamy. Worek niespodzianek dla nas zawsze ma, wiecie, co tym razem w prezencie nam da? Zbiór przepięknych bajek i wierszy zimowych, w których wiele przygód jest mikołajowych. Jeśli więc go jeszcze zbyt dobrze nie znacie, z pewnością te książeczki chętnie przeczytacie.

To oczywiście zachęta do odwiedzin w bibliotece i do wypożyczenia któreś z polecanych książeczek. Zapraszamy również do prostej zabawy, wystarczy bystre oko i podstawowa umiejętność liczenia.

Codziennie od 1 do 22 grudnia (oprócz sobót i niedziel)na stronie internetowej naszej szkoły w zakładce BIBLIOTEKA będziemy prezentować zdjęcia książek o tematyce świąteczno – zimowej oraz instrukcję co należy zrobić, aby kolejne litery hasła zostały „odsłonięte”. 22 grudnia całe hasło można przesłać poprzez pocztę Teams do pań bibliotekarek. A dla tych, którzy odszyfrują hasło i wypożyczą książki o tematyce świątecznej przewidziane są drobne upominki.

ZAPRASZAMY DO ZABAWY!

Zadanie na dziś: zdjęcie poniżej, druga książka w drugim rzędzie, pierwsza lub czwarta litera w tytule - to pierwsza litera naszego hasła.

DSC 0362

Opracowały: M. Grobelna, R. Sikora

 

BAKCYL W „DZIEWIĄTCE”

„Bakcyl” to część dużego projektu edukacyjnego sektora finansowego w skali Europy „BANKOWCY dla EDUKACJI”. Uczniowie klasy 6a,7c i 8b naszej szkoły aktywnie uczestniczyli w lekcjach o finansach i bezpieczeństwie w cyberprzestrzeni prowadzonych przez bankowców – wolontariuszy. W tym roku bezpośrednią wizytę bankowców musiał zastąpić przekaz on-line, ale prowadzony na żywo, przy pomocy jednej z platform do spotkań na odległość. Uczniowie logowali się ze swoich domów, mogli wysłuchać i obejrzeć przygotowaną bardzo profesjonalnie lekcję, zadawać oraz odpowiadać na pytania poprzez czat. Tematy trzech kolejnych lekcji to:
„Twoje pieniądze”
„Od oszczędzania do inwestowania”
„Bezpieczeństwo w Cyberprzestrzeni”

Te lekcje to praktyczna wiedza, potrzebna w naszym życiu już od czasu, gdy uczymy się posługiwać pieniędzmi i musimy planować swoje wydatki w zależności od dochodu – którym może być już pierwsze kieszonkowe do bardziej złożonych zagadnień bankowości elektronicznej np. jak sprawdzić, czy korzystam z oficjalnej strony banku, czy podrobionej, jak tworzyć trudne, ale łatwe do zapamiętania hasła.

Opracowała: S. Larek

TROCHĘ WIOSNY JESIENIĄ...

Twórczość plastyczna jest jedną z ważniejszych form działalności dziecka. Kształtuje i rozwija wrażliwość na piękno kształtów i barw otaczającej rzeczywistości. Wzbogaca aktywność umysłową, pobudza wyobraźnię i wyzwala inicjatywę twórczą. W procesie tworzenia dziecko doznaje silnych przeżyć, a w swoich pracach ujmuje własne myśli i uczucia. 

Natomiast nauczyciele poprzez prace plastyczne poznają swoich wychowanków, ich emocje, aktualne samopoczucie, lęki, radości, rozwój intelektualny, zainteresowania.

W tym trudnym obecne czasie nauki zdalnej uczniowie przebywający w świetlicy szkolnej mają okazję oderwać się od komputera, wirtualnego spotkania z kolegami i uczestniczyć w zajęciach, podczas których mogą kształtować umiejętności posługiwania się różnorodnym materiałem plastycznym. Tym razem była to bibuła i papier, z których dzieci wykonywały przepiękne, kolorowe kwiaty, które ożywiły te ostatnie, szare, bure i ponure dni jesienne.

Opracowała: A. Biernaczyk

 


stowarzyszenie
 szkola 2 0 talenty pasja bezpieczny internet

 

Our website is protected by DMC Firewall!