Aktualności

CZYTANIE JEST SUPER!

Wyjątkowym wydarzeniem w świetlicy szkolnej było spotkanie z panią dyrektor Justyną Uciechowską. Zaproszonego gościa powitała grupa artystyczna „Księżniczki”. Młodzi aktorzy zaprezentowali program pod tytułem „Z ostatniej chwili”.

Grupa podjęła próbę prezentacji portretu pani dyrektor z uwzględnieniem informacji zaczerpniętych ze źródeł związanych z pochodzeniem imienia „Justyna”. Zgodnie z zapisami, oznacza ono: kobietę sprawiedliwą, lubiącą muzykę, wycieczki i miłe niespodzianki. Uczniowie przygotowali także szereg pytań dotyczących rodzaju wykonywanej pracy, dzieciństwa, nauki, a szczególnie ulubionych postaci literackich i oczywiście… książek. Tą wybraną przez panią dyrektor, okazała się powieść pod tytułem „Dzieci z Bullerbyn” autorstwa Astrid Lindgren. Pani Justyna Uciechowska przeczytała fragment wybranej pozycji pod tytułem „Gdy pada deszcz”. Uczestnicy spotkania z zainteresowaniem słuchali interpretacji tekstu, by poznać finał przygód bohaterów. Miłym akcentem podsumowującym przygotowane warsztaty, były burzliwe oklaski i bukiet kwiatów złożony na ręce pani dyrektor, która został przyjęta do „Gromady Świetlicowej”.

Tego typu inicjatywy są realizowane w ramach cyklu pod hasłem „Czytanie jest Super”. Stanowią one niepowtarzalną okazję do promocji ciekawych książek. A lista bestsellerów wraz ze zdjęciami gości promujących taką formę spędzania czasu wolnego, ma swoje miejsce w świetlicy szkolnej. Trzeba bowiem wiedzieć, że… CZYTANIE JEST SUPER!

Opracowała: B. Krupka

 

FOTO CZYTANIE JEST SUPER!

CUDA NA KIJU

Kolejny raz uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w XIII Powiatowym Konkursie Plastycznym pod hasłem „Cuda na kiju”. Organizatorem tej artystycznej inicjatywy był Młodzieżowy Dom Kultury w Ostrowie Wielkopolskim.        

Cele konkursu koncentrowały się wokół rozwijania postawy twórczej, wyobraźni, intuicji, chęci eksperymentowania u dzieci i młodzieży oraz popularyzacji instalacji jako formy wypowiedzi plastycznej. Uczestnicy konkursu mogli wykonać prace związane tematycznie z KARNAWAŁEM, upcyclingiem lub wybrać dowolny temat inspirowany wyobraźnią.

Szkołę Podstawową nr 9 im. Jana Pawła II w Ostrowie Wielkopolskim reprezentowali: Wiktor Krzanowski z klasy V a, Maja Puchalska i Milena Szyperska – uczennice klasy V b oraz Helena Nowak z klasy V c. Komisja konkursowa (po obejrzeniu 138 prac) przyznała 30 równorzędnych nagród i 5 nagród Dyrektora Młodzieżowego Domu Kultury.

 W gronie nagrodzonych, znalazła się uczennica ostrowskiej dziewiątki - Milena Szyperska, która wykonała pracę zatytułowaną „Karnawałowy upcycling”, dzięki której w pomysłowy i niebanalny sposób nadała znaczenia i wartości rzeczom już zużytym.  

Gratulujemy piątoklasistce oraz wszystkim uczestnikom konkursu. Życzymy kolejnych sukcesów i pomysłów, a przede wszystkim kreatywności i oryginalnego ujęcia tematu w kolejnych edycjach artystycznych zmagań.

            Opracowała: B. Krupka

 

FOTO CUDA NA KIJU

Drzwi Otwarte 2020

21 lutego w naszej szkole odbyły się Drzwi Otwarte dla uczniów, którzy w roku szkolnym 2020/21 rozpoczną naukę w klasach pierwszych. Przybyłych gości serdecznie powitała pani dyrektor Justyna Uciechowska, która zaprezentowała zgromadzonym bogatą ofertę edukacyjną placówki. Przyszli uczniowie i rodzice dowiedzieli się, że  ostrowska „Dziewiątka” jest szkołą przyjazną dziecku, dba  przede wszystkim o rozwój i bezpieczeństwo każdego ucznia. Podczas wspólnego spotkania można było obejrzeć dwa mecze pokazowe (koszykówka oraz piłka ręczna) a także występ zespołu tanecznego prowadzonego przez panie: Annę Pyszel i Kamilę Szkudlarek. Uczniowie z klasy IIc oraz IId pod kierunkiem pani Wiolety Oscendy i pani Ewy Nawrockiej  wykonali piosenki m.in. o mądrych dzieciach, o prawach dziecka oraz o przyjaźni.

Po wspólnym spotkaniu, dzieci podzielone na grupy rozpoczęły zwiedzanie szkoły. Towarzyszyli im też rodzice, którzy z zachwytem podziwiali zmodernizowaną i odnowioną  szkołę. Goście mieli okazję zobaczyć nowocześnie wyposażone sale w laptopy, projektory i tablice interaktywne.

Dla przyszłych pierwszaków przygotowane zostały w salach lekcyjnych liczne atrakcje. Zainteresowaniem wśród dzieci cieszyły się zajęcia kreatywne, plastyczne oraz muzyczne. Jednak największe wrażenie wywarły zajęcia w strefie nowoczesnych technologii. Tutaj  była możliwość programowania robotów PHOTON i OZOBOT,  zabawa z tablicami interaktywnymi oraz „wchodzenie” do wirtualnego świata. Mali kandydaci mogli również uczestniczyć w eksperymentach fizycznych, chemicznych oraz mikroskopowych.

Podczas Dni Otwartych rodzice mieli okazję  przy kawie i słodkim poczęstunku  porozmawiać z dyrekcją, nauczycielami, psychologiem, pedagogiem i terapeutami, którzy dzielili się swoją wiedzą, spostrzeżeniami w pracy z dziećmi.

Dla każdego uczestnika przygotowane zostały drobne upominki i materiały promocyjne szkoły.

Podczas Drzwi Otwartych w SP 9  uczniowie i ich rodzice mogli się przekonać, że nasza szkoła jest bardzo przyjazna dziecku i dba o jego rozwój. Do zobaczenia we wrześniu!

Opracowała: M. Migaj

 

Zdjęcia wykonane przez Kingę Kaźmierczak i Julię Mieszałę - uczennice należące do Małej Szkoły Medialnej: OTWÓRZ

DZIĘKUJEMY

Droga Społeczności Szkolna!

To dzięki Waszemu zaangażowaniu 19 stycznia br udało nam się przekazać drugą partię korków dla Jakuba. Było ich tak dużo, że brakło dla wszystkich miejsca w samochodzie. Przypominamy 13-letni Kuba ma zdiagnozowany szereg chórob utrudniających mu prawidłowe funkcjonowanie: zespół Millera-Dickera, pachykardia, padaczka lekooporna, dziecięce porażenie mózgowe, niedorozwój możdzku, zez rozbieżny, zaburzenia sensoryczne, koślawość stóp, zaburzenia mięśniowo-powięzowe. Jakub nie potrafi sam się poruszać. Nie mówi. Każdy koreczek jest dla niego kolejną minutą rehabilitacji w specjalistycznym ośrodku. Dziękujemy Wam za wsparcie i nadal liczymy na Wasze wielkie serca. Koreczki można przynosić przez cały rok do sali 1N. Korki nie muszą być segregowane oraz liczone.

Opracowała: M. Psikus

MISTRZOSTWA MIASTA I POWIATU W KOSZYKÓWCE DZIEWCZĄT

Dziś Szkoła Podstawowa nr 9 była organizatorem Mistrzostw Miasta Ostrowa Wielkopolskiego w Koszykówce dziewcząt klas VI. W turnieju wzięło udział 6 Ostrowskich Szkół Podstawowych: SP 1, SP 5, SP 7, SP 9, SP 11, SP Edukator. Turniej zgromadził 70 koszykarek, które prezentowały swoje umiejętności przed licznie zebranym gronem publiczności dopingującej dziewczęta.
Podział na grupy wyłonił po 2 zespoły które mogły walczyć o miejsca I, II, III, IV.

Grupa A :
SP 5 56:29 SP 11
SP 5 37:32 SP 9
SP 11 26:37 SP 9

Grupa B :
SP 7 69:27 SP Edukator
SP 7 37:25 SP 1
SP Edukator 10:46 SP 1

Do dalszej części rozgrywek  zakwalifikowały się drużyny SP 1, SP 5, SP 7, SP 9

SP7 33:37 SP9
SP 5 35:26 SP1
SP 7 32:29 SP1

Ze względu na kontuzje zawodniczek drużyna dziewiątki nie rozegrała meczu o pierwsze miejsce i tym samym zajęła miejsce drugie. Wielkie brawa należą się naszym dziewczynom za walkę.
Klasyfikacja końcowa:

I miejsce SP 5
II miejsce SP 9
III miejsce SP 7
IV miejsce SP 1

Drużyna „Dziewiątki” w składzie:
Julia Chojka, Weronika Kubik, Weronika Kurczaba, Anna Kosmala, Anna Panek, Anna Gajkowska, Oliwia Stachowiak, Martyna Kraska, Martyna Biegańska, Zuzanna Basińska, Joanna Sztukowska, trener Marcin Krzyżanowski

Opracował: Marcin Krzyżanowski

 

FOTO MISTRZOSTWA MIASTA I POWIATU W KOSZYKÓWCE DZIEWCZĄT

MIESZKAŃCY NASZYCH LASÓW

Czternaście uczennic naszej szkoły przystąpiło w dniu dzisiejszym do szkolnego etapu konkursu "Mieszkańcy naszych lasów" organizowanego przez PTOP Salamandra. Podczas trwającego 45 minut testu dziewczyny zmierzyły się z pytaniami z zakresu zoologii polskich lasów. Zostały sprawdzone z wiedzy ekologicznej, znajomości gatunków ptaków i ssaków leśnych, ich wyglądu, behawioru oraz zasięgu występowania. Serdeczne gratulujemy odwagi, która pozwoliła Wam stanąć do wymagającej rozgrywki.


Opracowała: Martyna Psikus

 

FOTO MIESZKAŃCY NASZYCH LASÓW

KARNAWAŁ - CZAS ZABAWY

13 lutego br. uczniowie klas I-III mieli okazję bawić się podczas karnawałowego baliku, który odbył się na nowej hali sportowej przy naszej szkole. Większość uczestników baliku była przebrana w kolorowe stroje bohaterów ze świata filmów i bajek. Wszyscy bawili się śpiewając znane przeboje m.in.: „Przez twe oczy zielone…”, „Ona tańczy dla mnie” czy przy utworach „Kaczuszek”, „Makareny”. Prowadzące balik animatorki bardzo skutecznie zachęcały dzieci do zabawy. Były tańce w parach, w kółeczkach, oraz „wężach”. Uczniowie tańczyli także ustawieni w „pociągach” kierowanych przez swoje panie wychowawczynie. Do wspólnej zabawy dołączyli również rodzice, którzy świetnie bawili się razem ze swoimi pociechami. W czasie krótkiej przerwy na dzieci czekały w klasach napoje i słodkie niespodzianki. Wszyscy uczniowie opuszczali szkołę z uśmiechem na twarzy.

Balik skończył się, ale wspomnienie wspaniałej zabawy na długo pozostanie w pamięci.

Opracowała: B. Szpera

 

FOTO KARNAWAŁ - CZAS ZABAWY

II MIEJSCE W MISTRZOSTWACH OSTROWA I POWIATU OSTROWSKIEGO W PIŁCE RĘCZNEJ CHŁOPCÓW Z KLASY 6F!!!

W środę 19. lutego w hali Szkoły Podstawowej nr 9 odbyły się Mistrzostwa Miasta i Powiatu ostrowskiego w piłce ręcznej chłopców. Turniej w ramach XXI Igrzysk Dzieci otworzyła Pani Dyrektor Justyna Uciechowska oraz przedstawiciele Ostrowskiego Szkolnego Związku Sportowego: Pan Zdzisław Machowski oraz Pan Jacek Chmielecki.

W zawodach wzięło udział pięć drużyn: SP 7, SP 11, SP Gorzyce Wielkie, SP Nowe Skalmierzyce oraz gospodarze SP 9.

Po kilkugodzinnych zmaganiach zwyciezcą okazał się zespół ze Szkoły Podstawowej nr 11, który wyprzedził gospodarzy - SP 9 oraz kolejno: SP Nowe Skalmierzyce, SP Gorzyce Wielkie oraz SP 7.

Zespoły zostały nagrodzone pucharami, medalami oraz dyplomami.

Warto zaznaczyć, że do kolejnej fazy rozgrywek - rejonowych - awansowały dwie drużyny: zwycięzca oraz zespół z drugiego miejsca, czyli nasza drużyna, złożona z chłopców z klasy 6F.

Rozgrywki Rejonowe odbędą się już 6. marca w SP 11.

Organizatorem imprezy był Ostrowski Szkolny Związek Sportowy oraz Szkoła Podstawowa nr 9, a koordynatorem był trener chłopców: Maciej Staszak.

Opracował: M. Staszak

 

 

FOTO II MIEJSCE W MISTRZOSTWACH OSTROWA I POWIATU OSTROWSKIEGO W PIŁCE RĘCZNEJ CHŁOPCÓW Z KLASY 6F!!!

BAL KARNAWAŁOWY W ŚWIETLICY

W piątek 24 stycznia zgodnie z tradycją … „W karnawale, w karnawale…wielkie bale”, w naszej świetlicy, odbył się bal przebierańców. Wszyscy chętni uczniowie, uczęszczający do świetlicy wzięli udział, w zabawie. Niektórzy uczestnicy balu wystąpili w pięknych strojach i przebraniach, bawiąc się w rytm muzyki… Nie zabrakło wspólnych tańców, zabaw oraz konkursów przeplatanych słodkim poczęstunkiem. Dzieci brały udział w różnych zabawach i konkursach takich jak np.: taniec w parach z balonami, przenoszenie piłeczek, przechodzenie-taniec pod sznurkiem, muzyczne krzesła itp. Odbył się również konkurs na najładniejsze przebranie oraz na najlepszego tancerza baliku. Zwycięzcy zostali nagrodzeni: bonami do parku trampolin ,puzzlami czy też grami w bierki i pchełki, oraz czekoladami i pysznymi lizakami. Dekoracja sali, różnorodność propozycji tańców, zabaw i utworów muzycznych sprawiła, że udało nam się stworzyć wspaniałą karnawałową atmosferę.

Wszyscy świetnie się bawili w rytmie znanych przebojów. Dziękujemy za super zabawę! Było bardzo miło, wesoło i przede wszystkim tanecznie. 

Opracowały: S. Larek, M. Kasprzak-Raszewska

PROJEKT ERASMUS+ „SCIENCE IN OUR HANDS” - DELEGECJA SP 9 W HISZPANII

W dniach 02 – 08 lutego 2020 roku delegacja ze Szkoły Podstawowej nr 9 im. Jana Pawła II wzięła udział w pierwszej mobilności związanej z realizacją projektu Erasmus+ „Science in our hands”, który realizowany jest od września bieżącego roku szkolnego ze szkołami partnerskimi z Hiszpanii, Łotwy, Rumunii oraz Turcji. Gospodarzami pierwszego spotkania  była szkoła koordynująca projekt Colegio Ruta de la Plata w Almendralejo. Ze strony polskiej uczestniczyło w nim pięcioro uczniów: Róża Albert, Marysia Michałowska - Rzeźnik, Piotr Sobczak, Zuzanna Wiśniewska oraz Krzysztof Kulak. Opiekę nad uczniami sprawowali następujący nauczyciele: Ewa Sobczak (szkolny koordynator projektu), Ewa Mucha - Lewicka oraz Marek Berkowski.

Edukacyjna podróż rozpoczęła się w godzinach nocnych, by o czasie dotrzeć na lotnisko we Wrocławiu. Przesiadka w Warszawie, lot do Madrytu i przejazd autokarem do Almendralejo to punkty podróży, po których zrealizowaniu grupa dotarła na miejsce. Mimo dwudziestu godzin spędzonych w drodze, zmęczenie ustąpiło miejsca wzruszeniu i ekscytacji, kiedy przybyli goście ujrzeli rodziny przyjmujące uczniów. Piękne transparenty, plakaty i radosne okrzyki powitania pozwoliły delegacjom od pierwszej chwili poczuć się wśród społeczności Colegio Ruta de la Plata jak w domu.

Almendralejo to miasto we wspólnocie autonomicznej Estremadura, liczące ok. 34 000 mieszkańców. Region słynie ze znakomitej jakości oliwy z oliwek i oliwek oraz upraw winorośli.

Poniedziałek rozpoczął się od wizyty w szkole, podczas której delegacja została powitana przez dyrekcję, koordynatorów i społeczność szkolną. Był to także czas na przedstawienie informacji o szkołach biorących udział w projekcie, a następnie na wspólne zaśpiewanie hymnu projektu inspirowanego piosenką „Imagine”. Reprezentacja każdego kraju przygotowała wcześniej jedną zwrotkę w swoim języku, a spotkanie w Alemendralejo po raz pierwszy umożliwiło wspólne zaśpiewanie hymnu w całości w pięciu językach. Był to zdecydowanie wzruszający moment. Kolejnym punktem programu było spotkanie z władzami miasta Almendralejo w ratuszu. Również pierwszego dnia delegacje miały okazję bliżej poznać historię miasta, co było możliwe podczas zwiedzania miejscowości z przewodnikiem. Jak się okazało, pierwsze ślady bytności ludzi w tym miejscu pochodzą ze starożytności. Miejscowość jako taka założona została w 1228 roku. Zwieńczeniem dnia była wizyta w teatrze, podczas której uczniowie szkoły Colegio Ruta de la Plata zaprezentowali swoje umiejętności taneczne i wokalne.

Wtorek rozpoczął się od prac związanych z budowaniem rakiet wodnych. Uczniowie zostali podzieleni na grupy tak, by delegacja każdego kraju przy wsparciu hiszpańskich kolegów mogła pod koniec pobytu zaprezentować swoje dzieło. Kolejnym krokiem miało być wystrzelenie rakiet za pomocą sprężonego powietrza, jednak to zaplanowano na czwartek. Tego dnia uczniowie wzięli także udział w eksperymentach chemicznych i biologicznych, które zostały przygotowane przez nauczycieli i uczniów szkoły goszczącej. Gospodarze zaprezentowali ogromne pokłady kreatywności, przygotowując wiele motywujących do działania zadań, np. w wykonanie DNA z … żelków.  Po wzbogacających wiedzę warsztatach uczniowie mogli spędzić popołudnie ze swoimi rodzinami, a nauczyciele wzięli udział w spotkaniu projektowym, podczas którego omówiono szczegóły dalszej współpracy.

Na środę zaplanowano wyjazd edukacyjny do Caceres, niezwykłego miasta założonego w 34 r. p. n. e. Podczas wycieczki goście mieli okazję zwiedzić m.in. jeden z najcenniejszych zespołów architektonicznych w Hiszpanii składający się z około 40 cennych budowli średniowiecznych, renesansowych i barokowych. Omawiana dzielnica Barrio Monumental została wpisana na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Zapierających dech w piersiach wrażeń dostarczyła także wizyta w muzeum twórczości niemieckiego artysty Wolfa Vostella, uznanego za jednego z pionierów video artu, rzeźby „environment” oraz happeningu. Widok dzieła  „VOAEX“ z 1976 roku, stworzonego  z fragmentów aut, samolotów i betonu pozostaje zapewne w pamięci wszystkich gości. Wizyta z Caceres to dzień pełen wrażeń, a powyżej wymieniono tylko kilka z nich.

W czwartek nadszedł wyczekiwany przez wszystkich moment, zwieńczający kilkudniową pracę grupową: odpalenie wykonywanych przez uczniów rakiet wodnych. Wydarzeniu towarzyszyły emocje, które być może porównać można nawet do tych z lipca 1950, kiedy to na Przylądku Canaveral wystrzelono rakietę Bumper V-2. Na boisku szkolnym została przygotowana specjalna konstrukcja, zawierająca urządzenie produkujące sprężone powietrze. To dzięki niemu rakiety napełnione wodą miały zostać odpalone. Wyczekiwanie na start i odliczanie, okrzyki i owacje - wszystko to towarzyszyło kolejno uruchamianym statkom kosmicznym. Dwa z nich zakwalifikowały się do finału, który odbył się w Parque de las Mercedes. Również w tym miejscu miały miejsce ciekawe zajęcia Gymkhana łączące ruch i matematykę. Uczniowie podzieleni na grupy wykonywali zadania przygotowane w różnych  miejscach parku, co przełożyło się na dwie godziny ruchu na świeżym powietrzu powiązanych z wysiłkiem umysłowym. Po zastrzyku endorfin wszyscy wyruszyli do kolejnego niezwykłego miejsca – Meridy, miasta założonego  ok. 25 r.p.n.e. i często nazywanego hiszpańskim Rzymem. Pamiętający tamte czasy zespół archeologiczny w Meridzie znajduje się również (podobnie jak zwiedzane wcześniej Caceres) na liście światowego dziedzictwa UNESCO, a teatr rzymski (Teatro Romano), amfiteatr rzymski (Anfiteatro Romano) czy też fragment rzymskiego forum (El Foro) to niektóre z ważniejszych budowli, jakie grupa mogła zobaczyć. Na szczególną uwagę zasługuje także kamienny most rzymski (Puente Romano) rozciągający się nad rzeką Gwadiana. Zbudowany w ok. 25 r.p.n.e. ma 60 przęseł, 792 m długości i wznosi się średnio na wysokości 12 m nad powierzchnią rzeki, co pozwala obserwować z niego malownicze zachody słońca i odbywać spacery, gdyż dopuszczony jest on tylko dla ruchu pieszego. Wizyta w Narodowy Muzeum Sztuki Rzymskiej (Museo Nacional de Arto Romano) utwierdziła uczestników wyprawy w przekonaniu, że Hiszpania to kraj nieprzeciętnie bogaty kulturowo i historycznie.

W piątkowy poranek  uczniowie i nauczyciele mogli uczestniczyć w prowadzonych w Colegio Ruta de la Plata lekcjach. Następnie wszyscy podziwiali dzieła plastyczne uczniów szkoły goszczącej na temat przemocy wobec kobiet, do których objaśnień udzieliła jedna z autorek prac. Jednym z zadań projektowych jest wykonanie przez każdą szkołę makiety wylosowanej szkoły partnerskiej na postawie przesłanych przez nią materiałów. Tego dnia reprezentacja Polski mogła zobaczyć postępy w pracach budowy makiet Szkoły Podstawowej nr 9, którą wykonuje szkoła goszcząca. Efekty tychże działań są imponujące. Obserwatorzy byli pełni podziwu dla detali makiety, takich jak okna, czy szyby zrobione z kalki technicznej.
Kolejnym punktem programu była prelekcja niezwykłej osobowości ze świata medycyny, dr Beatriz Martin, specjalizującej się w chirurgii jelita grubego i układu pokarmowego.Pani Martin przybliżyła publiczności nie tylko najważniejsze osiągnięcia naukowe ludzkości, lecz także wynalazki szczególnie istotne dla medycyny, które ona sama stosuje w swojej praktyce i chciałaby po kilkuletnim pobycie w USA i Belgii wdrożyć w Hiszpanii. Jednym z nich jest operowanie na odległość poprzez sterowanie robotem znajdującym się przy operowanej osobie. Technika ta wymaga nieprawdopodobnej wiedzy, umiejętności i precyzji, jednak jest niezwykle pomocna tam, gdzie nie ma odpowiednio wykwalifikowanej kadry medycznej.

Następnie ogłoszono wyniki konkursu na logo projektu i zajęć Gymkhana. Nagroda za projekt logo trafiła w ręce reprezentanta Turcji, a kolejną nagrodę przyjął wraz z grupą także przedstawiciel naszej szkoły, uczeń klasy VIII c Krzysztof Kulak. W godzinach popołudniowych odbyło się przyjęcie pożegnalne, podczas którego można było skosztować regionalnych potraw przygotowanych przez rodziców uczniów szkoły goszczącej. Mimo bardzo przyjemnej, życzliwej i radosnej atmosfery do podświadomości zakradał się też smutek, gdyż za kilka godzin miał nastąpić czas pożegnania. I rzeczywiście nadszedł on … zbyt prędko.  O godz. 21:00 delegacje, nauczyciele Colegio Ruta de la Plata i rodziny goszczące spotkały się przed budynkiem szkoły, by się pożegnać. Jak można było przypuszczać, ostatnim wspólnym chwilom towarzyszyły niezliczone podziękowania, uściski i łzy. Nic dziwnego, gdyż następowało pożegnanie z cudownymi mieszkańcami Almendralejo – miasta serdeczności, której każdy z uczestników wyjazdu z pewnością doświadczył wielokrotnie podczas spędzonego w nim tygodnia.

Opisana podróż była pierwszym spotkaniem międzynarodowych delegacji w ramach projektu Erasmus+ „Science in our hands”.  Kolejne spotkanie zaplanowane zostało na maj 2020 i odbędzie się na Łotwie. Każdy z takich wyjazdów powoduje refleksję, że udział uczniów w projekcie Erasmus+ jest dla nich źródłem wielu korzyści, jak choćby: udoskonalenie kompetencji językowych, wzbogacenie wiedzy dotyczącej kultury, tradycji i historii odwiedzanego kraju oraz nowe przyjaźnie, które być może będą pielęgnowane. Zaletą podróży jest na pewno także otwartość i tolerancja, jakie kształtują w sobie młodzi ludzie spotykając przedstawicieli innych narodowości.

Opracowała: E. Mucha-Lewicka

 

FOTO PROJEKT ERASMUS+ „SCIENCE IN OUR HANDS” - DELEGECJA SP 9 W HISZPANII

 


stowarzyszenie
 szkola 2 0 talenty pasja bezpieczny internet

 

Our website is protected by DMC Firewall!