W poniedziałek 20 stycznia do klasy IIC dotarła tajemnicza przesyłka. Duże pudło wzbudziło ogromną ciekawość dzieci, ale musiały uzbroić się w cierpliwość.

     Na początek dzieci wysłuchały nagrania, w którym Profesor Szkiełko - badacz i poszukiwacz wspomnień i emocji, który znalazł się w trudnej sytuacji, prosi o pomoc i zaprasza uczniów do działania. Wychowawczynię p. Ewę Nawrocką mianował Mistrzem Gry, który będzie przekazywał wskazówki i instrukcje, prowadził po tajemniczym Świecie oraz dbał, aby uczestnicy odkryli jak najwięcej zjawisk.

     W drugim komunikacie Profesor Szkiełko opowiedział o swoim kłopocie. Okazało się że otrzymywał od swoich przyjaciół niepokojące informacje, że Światu zagraża zanik KREATYWNOŚCI. Postanowił natychmiast udać się na Planetę Twórczego Myślenia, gdzie z przerażeniem zauważył rozprzestrzeniające się Bagna-bez-pomysłów, w których niestety sam ugrzązł.
W tym momencie dzieci dostały od „Mistrza” mapę, aby mogły przygotować się do wyprawy ratunkowej. Zobaczyły tam Wyspę Emocji, Archipelag Dobrych Relacji i w końcu Planetę Twórczego Myślenia, gdzie uwięziony jest Profesor.

     Gra „Profesor Szkiełko i tropiciele” to cykl 6 zajęć (w odstępach 2-3 tygodni) opartych na scenariuszach z serwisu www.scenariuszelekcji.edu.pl, tworzonego przez Fundację „Uniwersytet Dzieci”. Jest ona elementem projektu „Lekcje z klasą”, szczegółowo opisanego na fundacja.uniwersytetdzieci.pl/lekcjezklasa/.

     Podczas zajęć będą realizowane treści z Podstawy Programowej, ze szczególnym uwzględnieniem edukacji społecznej. Autorzy projektu uważają, że kompetencje społeczne (nawiązywanie relacji z innymi, empatia, świadomość własnych emocji, praca w grupie) to kluczowe umiejętności w życiu każdego człowieka, a tym nowatorskim narzędziem, jakim jest gra, chcą wesprzeć nauczycieli w rozwijaniu tych umiejętności.

     Na zakończenie pierwszych zajęć w ramach projektu „Lekcje z klasą” drugoklasiści symbolicznie teleportowali się w Świat gry. Teraz niecierpliwie będą czekali na pierwszą podróż. Oczywiście nie będą czekać bezczynnie, bo dostali zadanie „domowe”. Będą obserwować ludzkie emocje i sposób ich wyrażania, a swoje spostrzeżenia wykorzystają już za tydzień podczas eksploracji Lasu Emocji na Wyspie Emocji.

Opracowała: E. Nawrocka

 

 

 


stowarzyszenie
 szkola 2 0 talenty pasja bezpieczny internet