- Details
-
Published: Saturday, 04 March 2017 00:54
W dniu 2 marca 2017 r. uczestnicy koła naukowego informatyczno – przyrodniczego oraz uczniowie z klasy 4a wzięli udział w bardzo ciekawej lekcji przyrody. Do szkoły został zaproszony pan Paweł Dolata – ornitolog, działający w Wielkopolskim Towarzystwie Przyrodniczo – Krajoznawczym, którego w szkolnej bibliotece przywitała pani dyrektor Justyna Uciechowska. Przez dwie godziny nasz gość opowiadał dzieciom o ptakach, które możemy spotkać w najbliższej okolicy. Bardzo ciekawą prelekcję poparł pięknymi zdjęciami, które wykonał podczas swoich ornitologicznych wędrówek. Pokazał zdjęcia bocianów, jaskółek, wróbli, kaczek krzyżówek, sikorek, gili i wielu innych skrzydlatych stworzeń. Uczniowie byli bardzo zainteresowani, zadawali wiele pytań. Zobowiązali się powiadamiać p. P. Dolatę, kiedy napotkają jakiegoś ciekawego ptaka. Z pewnością, po tym spotkaniu, uważnej będą obserwować otoczenie podczas wiosennych spacerów. Tematyczną wystawę na tę okoliczność przygotowała p. Renata Sikora. Mogliśmy zobaczyć wszystkie książki o ptakach, które znajdują się w szkolnej bibliotece.
Opracowała: E. Skupińska
FOTO CZWARTA ODSŁONA KONKURSU O TYTUŁ NAUKOWEJ SZKOŁY IGNACEGO
- Details
-
Published: Sunday, 18 December 2016 21:20
Mistrzowie Kodowania to ogólnopolski projekt edukacyjny mający na celu upowszechnienie nauki programowania wśród uczniów szkół podstawowych. W ramach zajęć dzieci uczą się programowania w intuicyjnym języku Scratch.
"Języki programistyczne nie są już domeną informatyków, a narzędziem, które pozwala uczniom rozwijać myślenie kreatywne, doskonalić umiejętności analityczne, nadążać za postępem techniki i z owoców tego postępu świadomie korzystać. Programowanie stało się – obok języka ojczystego i jednego języka obcego – trzecim językiem, który każdy człowiek powinien znać choć na podstawowym poziomie, by rozumieć otaczający go świat i zachodzące w nim zmiany. Lista korzyści, jakie daje nauka programowania jest długa. Pozwala to lepiej zrozumieć i wykorzystać nowoczesne rozwiązania techniczne. Sprawia przez to, że uczeń nie jest biernym odbiorcą szeroko rozumianej technologii informacyjno-komunikacyjnej, ale potrafi ze zrozumieniem realizować z jej użyciem własne projekty i wykorzystywać dla własnych potrzeb. W nowoczesnym społeczeństwie brak podstawowego zrozumienia zasad działania komputerów jest odpowiednikiem analfabetyzmu i utrudnia odnalezienie się w dzisiejszych realiach. Programowanie sprzyja rozwojowi intelektualnemu i kreatywności dzieci, a także w dalszej perspektywie może ułatwić im znalezienie dobrej pracy, w różnych, niekoniecznie związanych z informatyką dziedzinach. Należy też dodać, że tworzenie oprogramowania jest jednym z filarów innowacyjnej gospodarki, przez co niesie korzyści nie tylko dla jednostek, ale całego społeczeństwa" (źródło: http://mistrzowiekodowania.pl/programowanie-jako-jezyk-przyszlosci/)