Dla rodziców i uczniów

INNOWACJA "POTRAFIĘ, WIĘC UCZĘ. UCZĘ, WIĘC POTRAFIĘ" - OSTATNIA WIZYTA NASZYCH MAŁYCH GOŚCI.

   Dnia 9 czerwca 2017r. gościliśmy dzieci z grupy nr VII Publicznego Przedszkola nr 15. Celem ich wizyty był udział w lekcji języka niemieckiego przygotowanej specjalnie z myślą o małych odbiorcach. Podczas tej lekcji uczniowie „dziewiątki” przejęli role nauczycieli i w pełni samodzielnie poprowadzili lekcję języka niemieckiego dla swoich młodszych kolegów i koleżanek. 

   Ku radości prowadzących lekcję, odwiedzjąca nas grupa przedszkolaków okazała się bardzo chętna do działania i miło było słuchać, kiedy dzieci podejmowały próby śpiewu w języku niemieckim. Mimo, że język ten nie należy do najłatwiejszych, dzieci chętnie powtarzały nazwy zwierząt i uczestniczyły w przygotowanych dla nich zadaniach grupowych. Cieszy fakt, że dzieciom udało się zapamiętać wiele nazw zwierzątek i mamy nadzieję, że pozostały one w ich głowach do dziś. Tradycyjnie już za rzetelną pracę dzieci zostały nagrodzone przez „gościa specjalnego” słodkim misiowym upominkiem.

   Grupa nr VII była czwartą i ostatnią grupą przedszkolaków, dla których zaplanowano w „dziewiątce’ zajęcia w ramach innowacji „Potrafię, więc uczę. Uczę, więc potrafię”.

Opracowała: E. Mucha-Lewicka

 

FOTO INNOWACJA "POTRAFIĘ, WIĘC UCZĘ. UCZĘ, WIĘC POTRAFIĘ" - OSTATNIA WIZYTA NASZYCH MAŁYCH GOŚCI.

INNOWACJA "POTRAFIĘ, WIĘC UCZĘ. UCZĘ, WIĘC POTRAFIĘ" - WIZYTA DZIECI Z GRUPY VI PUBLICZNEGO PRZEDSZKOLA NR 9

   We wtorek po raz drugi zawitały do naszej szkoły dzieci wraz z Paniami Opiekunkami. Tym razem odwiedziły nas maluchy z Publicznego Przedszkola nr 9. Dzieci zostały uroczyście powitane przez Dyrekcję szkoły, a następnie z wielką niecierpliwością czekały na rozpoczęcie zajęć. Tak, jak poprzednia grupa dzieci rozpoczęły zajęcia od wspólnej powitalnej piosenki „Hallo, schön, dass du da bist.”  Następnie przedszkolaki podzielone zostały na 4 grupy i pracowały metodą stacji. Rozwiązywanie zadań szło bardzo sprawnie, ponieważ nad wszystkim czuwali młodzi „nauczyciele”, czyli nasi szóstoklasiści. Uczniowie klas szóstych, którzy mają już doświadczenie w prowadzeniu lekcji języka niemieckiego z zeszłego tygodnia, kolejny raz wspaniale odegrali swoje role jako prowadzący zajęcia oraz wcielając się w role poszczególnych zwierząt. Zespół składał się z wielu utalentowanych i chętnych do działania osób, które nie boją się podejmować nowych wyzwań. W skład zespołu wchodziły tym razem następujące osoby: Katarzyna Paternicka, Klaudia Sztukowska, Dagmara Ochotna, Aleksandra Bejster, Oliwia Rychlik, Iga Migaszewska, Julia Mazurek. Dziewczynki kolejny raz mistrzowsko odegrały role psa, kota, koguta, owcy, świnki, krowy i konia, a  Mateusz Sobczak wspaniale wcielił się w rolę misia z Niemiec i obdarował wszystkie dzieci żelkowymi słodkościami. To jednak nie koniec niespodzianek. Po przeprowadzonej lekcji Pani Dyrektor Justyna Uciechowska  obdarowała dzieci pysznymi soczkami, które były nagrodą za zaangażowanie w zajęciach.

     Innowacyjne zajęcia prowadzone przez naszych uczniów są nie tylko okazją do pogłębienia słownictwa z języka niemieckiego, ale również pozwalają im zmierzyć się z trudnym zadaniem prowadzenia zajęć w różnych grupach przedszkolnych. Zdobyte w ten sposób doświadczenie z pewnością zaprocentuje  w przyszłości, zwiększy ich samoocenę, a kto wie, może zachęci także kiedyś do wybrania zawodu nauczyciela.

Opracowała: E. Szóstak

 

FOTO INNOWACJA "POTRAFIĘ, WIĘC UCZĘ. UCZĘ, WIĘC POTRAFIĘ" - WIZYTA DZIECI Z GRUPY VI PUBLICZNEGO...

INNOWACJA „POTRAFIĘ, WIĘC UCZĘ. UCZĘ, WIĘC POTRAFIĘ” - WARSZTATY INSTYTUTU GOTHEGO DLA NAUCZYCIELI JĘZYKA NIEMIECKIEGO

   W poniedziałek 05 grudnia 2016 roku w Szkole Podstawowej nr 9 odbyło się spotkanie nauczycieli języka niemieckiego z ostrowskich (i nie tylko) szkół podstawowych i gimnazjalnych. Zaproszeni goście przybyli, aby uczestniczyć w warsztatach „Ein Koffer Deutsches und Weihnachten im DaF-Unterricht” prowadzonych przez panią Agnieszkę Krajewską, świetnie przygotowanego szkoleniowca Instytutu Goethego. Bardzo cieszy fakt, że aż 16 nauczycieli odpowiedziało na zaproszenie i to m.in. dzięki ich chęci spotkania się w społeczności lokalnej nauczycieli języka niemieckiego poniedziałkowe spotkanie mogło dojść do skutku. Podczas dynamicznie spędzonych trzygodzinnych warsztatów germaniści mieli okazję zapoznać się z wieloma inspirującymi, kreatywnymi pomysłami do wykorzystania podczas lekcji języka niemieckiego, a także wymienić się swoimi doświadczeniami i pomysłami. Różnorodnym zadaniom wykonywanym m.in. w formie kilkunastu stacji towarzyszyły: twórcza praca, ruch, śmiech i często uznanie dla ciekawych pomysłów. Miłym aspektem opisywanego popołudnia była możliwość bliższego poznania się i integracji uczestników warsztatów. Serdeczne podziękowania dla dyrekcji szkoły, za możliwość realizacji tego spotkania, a także dla pana Christopha Mohra, konsultanta Instytutu Goethego ds. nauczania języka niemieckiego, bez którego dobrej woli opisywane warsztaty nie mogłyby się odbyć.

     Inicjatorem warsztatów była Ewa Mucha-Lewicka, nauczyciel języka niemieckiego i angielskiego. Zajęcia są jednym z elementów innowacji „Potrafię, więc uczę. Uczę, więc potrafię.”

Opracowała: E. Mucha-Lewicka

 

FOTO INNOWACJA „POTRAFIĘ, WIĘC UCZĘ. UCZĘ, WIĘC POTRAFIĘ” - WARSZTATY INSTYTUTU GOTHEGO DLA NAUCZYCIELI...

INNOWACJA "POTRAFIĘ, WIĘC UCZĘ. UCZĘ, WIĘC POTRAFIĘ" - WIZYTA DZIECI Z GRUPY VIII PUBLICZNEGO PRZEDSZKOLA NR 15

   W murach naszej szkoły gościliśmy dziś niezwykłych gości – dzieci z Publicznego Przedszkola nr 15 z grupy VIII. Po ich powitaniu przez panie: dyrektor Justynę Uciechowską i wicedyrektor Marię Gryczkę odbyły się zajęcia z języka niemieckiego, do której przygotowania trwały już od jakiegoś czasu. Podczas tej lekcji uczniowie „dziewiątki” przejęli role nauczycieli i w pełni samodzielnie poprowadzili lekcję języka niemieckiego dla swoich młodszych kolegów i koleżanek.

   Celem „nauczycieli” było wpojenie gościom nazw zwierzątek oraz nauczenie ich piosenki „Hallo, schön, dass du da bist.” Spotkanie zrealizowane zostało przy użyciu metody stacji dydaktycznych. Po zaprezentowaniu i przećwiczeniu z gośćmi piosenki powitalnej, a następnie słownictwa – nazw zwierzątek - dzieci zostały podzielne na cztery grupy. Każda z grup realizowała pod opieką naszych uczennic inne zadanie. W efekcie każde dziecko wykonało cztery typy zadań – wszystkie dotyczące tematyki wprowadzonego słownictwa. Pamiątką po spotkaniu zostały własnoręcznie pokolorowane wizerunki zwierzątek w formie „naszyjnika” z tekstem poznanej piosenki na odwrocie. Aby nagrodzić dzieci za ich zaangażowanie i jednocześnie pozostać przy tematyce zwierząt zaplanowana została także wizyta szczególnego „gościa z Niemiec” – misia, który jest symbolem żelków produkowanych w Niemczech w kształcie tego zwierzątka. Miś (jego rolę świetnie odegrał Mateusz Sobczak z klasy VIc) przygotował dla dzieci taki właśnie słodki, „misiowy” poczęstunek w postaci małej paczuszki żelków. Na spragnionych czekał także sok przygotowany przez dyrekcję szkoły. Na zakończenie dzieci dokonały ewaluacji przeprowadzonych zajęć poprzez podniesienie uśmiechniętej lub smutnej buźki. Ku naszemu zadowoleniu wszystkie dzieci oceniły pozytywnie nasze spotkanie, co jest miłym komunikatem, że praca włożona w przygotowanie zajęć przyniosła oczekiwane efekty.

   Aby przygotować się do powyższego wydarzenia uczennice z zespołu projektowego w składzie: Oliwia Antczak, Oliwia Klamann, Julia Mazurek, Iga Migaszewska, Dagmara Ochotna, Kasia Pasternicka, Klaudia Sztukowaska i Marta Wałęsa (klasy VIc i VIb) – poczyniły szereg starań, m.in. opanowały słownictwo, wyrażenia i tekst piosenki w języku niemieckim niezbędne do realizacji założonych celów. Dziewczyny wcieliły się też w rolę zwierzątek, przygotowując odpowiednie stroje. Ważnym aspektem prowadzenia zajęć w języku obcym są gesty i mimika, dlatego podczas prób ćwiczono także niewerbalne sposoby komunikacji. Jako, że zajęcia były realizowane w języku niemieckim, młode „nauczycielki” pracowały także nad przełamaniem bariery językowej, której przezwyciężenie było wymagane do udanego przeprowadzenia zajęć. Po realizacji pierwszych (planowanych jest jeszcze kilka) zajęć należy stwierdzić, że dziewczyny doskonale wykonały swoje zadania i znakomicie realizują się w roli nauczycielek. Cieszymy się, że projekt pozwolił odkryć nowe, nie wszystkim znane, ale piękne oblicza jego uczestników.

   „Każdy człowiek nosi w sobie kontynent nieodkrytych możliwości. Szczęśliwy ten, kto jest Kolumbem własnej duszy.” (James Stephens)

Opracowała: Ewa Mucha-Lewicka

 

FOTO INNOWACJA "POTRAFIĘ, WIĘC UCZĘ. UCZĘ, WIĘC POTRAFIĘ" - WIZYTA DZIECI Z GRUPY VIII PUBLICZNEGO...

 


stowarzyszenie
 szkola 2 0 talenty pasja bezpieczny internet

 

DMC Firewall is a Joomla Security extension!