EDUKACJA PROZDROWOTNA

 

ffluorryz2017


Działania szkoły w ramach realizacji projektu „Szkoła Promująca Zdrowie” POBIERZ

Skład Zespołu ds. Szkoły Promującej Zdrowie w roku szkolnym 2017/2017 POBIERZ

Sprawozdanie z pracy zespołu ds. Szkoły Promującej Zdrowie w roku szkolnym 2017/2018 POBIERZ

Sprawozdanie z pracy zespołu ds. Szkoły Promującej Zdrowie w roku szkolnym 2016/2017 POBIERZ

Sprawozdanie z pracy zespołu ds. Szkoły Promującej Zdrowie w roku szkolnym 2015/2016 POBIERZ

Zasady zdrowego żywienia dzieci i młodzieży POBIERZ

Zdrowy styl życia - prezentacja POBIERZ

SP9 Szkołą Promującą Zdrowie - prezentacja POBIERZ

Poradnik dla rodziców dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych POBIERZ

Zasady żywienia POBIERZ

Broszura dla rodziców "Zachowaj równowagę" POBIERZ

Poradnik dla rodziców POBIERZ

http://www.aktywniepozdrowie.pl

http://ankieta.aktywniepozdrowie.pl/index.php

http://szkolanawidelcu.pl/rodzice/jak-zachecic-dziecko-do-zdrowego-jedzenia

http://www.izz.waw.pl/pl/zasady-prawidowego-ywienia

http://www.zachowajrownowage.pl/kategoria/dla-rodzicow

http://dziendobry.tvn.pl/wideo,2064,n/zdrowe-posilki-do-szkoly-dla-twojego-dziecka,146967.html

http://www.szkolazywienia.inspirander.pl/dziecko/przedszkolak_uczen.html

W ubiegłym tygodniu uczniowie naszej szkoły spożywali śniadanie pełne wartości odżywczych. Tym razem przynieśli ze sobą kiełki różnorodnych warzyw. Znalazły się wśród nich: rzeżucha, rzodkiewka, soczewica, soja i wiele innych. Niektórzy z nich sami z pomocą rodziców wyhodowali je w warunkach domowych. Inni kupili w sklepach ze zdrową żywnością. Alternatywą dla tych, którzy nie przepadają za tego typu produktami były świeże warzywa i owoce. Nie mniej jednak należy pamiętać, iż właśnie kiełki mają wielką moc, jeśli chodzi o wzbogacenie organizmu o wartości odżywcze. Są bogate w białka, kwasy tłuszczowe omega–3 oraz błonnik. Kiełki to skarbnica żelaza, fosforu, wapnia, magnezu, potasu, cynku, jodu, manganu, miedzi, litu i selenu. To również witaminy z grupy B, D, E, K, PP, a dzięki zawartości witaminy C wzmacniają naszą odporność. Żadne owoce i warzywa, które możemy kupić zimą, nie mają w sobie tyle wartości odżywczych, co wyhodowane przez nas, świeże kiełki.

Jeśli mamy już jeść rośliny, to znacznie częściej sięgamy po ich nasiona – rzadziej po same kiełki. Dlaczego ? Otóż, nie są one aż tak promowane przez media, dlatego mało kto zna ich „magiczne” właściwości. A szkoda, bowiem składniki odżywcze znajdujące się w kiełkach są o wiele łatwiej przyswajalne, niż te znajdujące się w gotowych warzywach. Mnóstwo składników odżywczych występuje w nich w gigantycznych ilościach.

Dzieci przy okazji sporządzania drugiego śniadanka dowiedziały się przede wszystkim o tym, jak ważną rolę odgrywa wartościowe uzupełnienie diety szczególnie w okresie jesienno-zimowym oraz wczesną wiosną, kiedy nie mamy jeszcze dostępu do świeżych, rodzimych warzyw i owoców. Regularne spożywanie kiełków nie tylko wzmacnia nasz system odpornościowy, ale również zapobiega wielu groźnym chorobom.

Doceńmy ich zdrowotne i smakowe walory! Uzupełnijmy naszą kanapkę małymi, drobnymi roślinkami, zawierającymi mnóstwo magnezu i potasu, co poprawi nasze samopoczucie i doda energii podczas pobytu w szkole!

Opracowała: M. Banasiak

 

 

 


stowarzyszenie
 szkola 2 0 talenty pasja bezpieczny internet

 

DMC Firewall is a Joomla Security extension!