INNOWACJE

INNOWACJA „ZAWSZE DOBRZE BAWIĘ SIĘ”

28 lutego po raz pierwszy w tym roku szkolnym odbyły się w naszej szkole działania związane z innowacją pedagogiczną „Zawsze dobrze bawię się”, która prowadzona jest przez nauczycielki świetlicy szkolnej: Sylwię Larek, Joannę Marcinczak i Monikę Wróblewską. Innowacja dedykowana była uczniom klas pierwszych. W prowadzeniu zajęć wykorzystana była Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, zabawy z chustą animacyjną Klanza oraz zabawy słowno-muzyczne w języku angielskim.

Ćwiczenia prowadzone  metodą W.Sherborne miały na celu stworzenie dziecku okazji do poznania własnego ciała, usprawnienia motoryki, poczucia własnej siły, sprawności i w związku z tym możliwości ruchowych. Uczestnicy wykazali się ogromnym zaangażowaniem oraz chęcią do współpracy. Wspólne ćwiczenia stanowiły dla dzieci dużą atrakcję i co najważniejsze wesołą zabawę w grupie, stwarzały możliwości twórczego działania oraz pobudzały spontaniczność i aktywność. Na zajęciach dzieci uczyły się również nowego słownictwa oraz zwrotów językowych, a także doskonaliły nabyte już umiejętności. Śpiewały też krótkie piosenki w języku angielskim. Dużo radości sprawiały zabawy ruchowe z wykorzystaniem chusty Klanza. Na zakończenie zajęć każdy z uczestników został poczęstowany pysznymi słodkościami. Serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom zajęć oraz zapraszamy na kolejne już w przyszłym roku szkolnym.

Opracowały: M. Wróblewska, S. Larek, J. Marcinczak

 

FOTO INNOWACJA „ZAWSZE DOBRZE BAWIĘ SIĘ”

UCZESTNICY INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ W WARSZTATOWNI „MYDŁO I POWIDŁO”

    Za nami bardzo długi i pracowity I okres roku szkolnego 2017/2018. Dla uczniów rozpoczął się teraz czas błogiego lenistwa. Jednak uczestnicy zajęć organizowanych w ramach innowacji pedagogicznej pod hasłem Bonjour la France, Dzień dobry Polsko… - kulturowe dziedzictwo Polski i Francji to tak aktywni młodzi ludzie, że nawet zimową przerwę w nauce postanowili spędzić kreatywnie. Młodzi pasjonaci Francji i sztuki teatralnej wzięli już udział w cyklu różnorodnych warsztatów i spotkań. Tym razem uczniowie klas: V b i VI b postanowili opuścić mury SP 9  i wybrać się do pracowni o wdzięcznej nazwie „Mydło i Powidło”. Pierwszy poniedziałek ferii okazał się doskonałym terminem. Nasi artyści zebrali się w szkole już o godzinie 9 rano, skąd wyruszyli w kierunku ulicy Wolności. Zimowy spacer stał się okazją do miłych rozmów i aktywności fizycznej. Po dotarciu do celu, uczestnicy „Warsztatów mydlarskich” dobierali składniki, zapachy, barwy i formy, z których komponowali własnoręcznie wykonane mydełka. Następnie przyszedł czas na zwiedzanie „Muzeum Historii Wody, Brudu i Higieny”. Dzięki temu uczniowie mieli niepowtarzalną okazję, aby w nieco inny sposób spojrzeć na zmiany zachodzące w nawykach związanych z  higieną. Zainteresowani przekonali się, jak wiele niebezpiecznych dla zdrowia bakterii i zarazków zagraża tym, którzy zapominają o konieczności częstego mycia rak. Zajęcia przyczyniły się więc również do profilaktyki zachowań prozdrowotnych. Trzeba przyznać, że w trakcie tak twórczego spotkania, każdy mógł dać upust swojej fantazji, a przy okazji dowiedzieć się ciekawych rzeczy na temat zdrowia  i codziennej higieny. A mydełka? No cóż… w krótkim czasie powstały prawdziwe dzieła sztuki niczym z francuskich mydlarni. Teraz mogą stać się oryginalnym drobiazgiem, którym uczniowie obdarują bliskie im osoby.

                                                                           Opracowały: S. Napieralska, I. Trelka

 

FOTO UCZESTNICY INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ W WARSZTATOWNI „MYDŁO I POWIDŁO”

MAMO, TATO PAMIĘTAJMY O WSPÓLNEJ ZABAWIE

"Najważniejszy obowiązek wobec dzieci to dać im szczęście"
Alen Baxton
 

     Tuż przed świętami odbyły się w naszej szkole kolejne zajęcia z cyklu "Mamo, Tato pamiętajmy o wspólnej zabawie". Tym razem do wspólnej zabawy przystąpili rodzice i uczniowie z klasy 1 d (wych. Kamila Szkudlarek) oraz z klasy 3 d (wych. Wioleta Oscenda). Dzieci razem ze swoimi rodzicami spędzili miłe popołudnia na zajęciach, które składały się z dwóch części. Zgodnie z tradycją pierwsza cześć zajęć odbyła się na sali gimnastycznej. Rodzice razem ze swoimi pociechami uczestniczyli w zabawach ruchowych przy muzyce, z wykorzystaniem chusty animacyjnej Klanzy. Radość dzieci była ogromna zwłaszcza w czasie zabaw z elementami rywalizacji. Doskonałym zadaniem okazał się wyścig zespołów na dużych nartach, któremu towarzyszyło wiele śmiechu i radości. Nie zabrakło także przyjemnych ćwiczeń wykonanych Metodą Ruchu Rozwijającego W. Sherborne. Drugą częścią spotkania były kreatywne warsztaty plastyczne, w czasie których dzieci z pomocą rodziców wykonały bałwanki ze skarpetek. Rodzice przygotowywali skarpetki, a dzieci z dużym zaangażowaniem wypychały je watą. Na końcu bałwanki otrzymały wesołe imiona. Celem spotkań jest zwrócenie uwagi na ogromną rolę zabawy rodziców z dziećmi. Przed nami kolejne rodzinne spotkania zaplanowane na wiosnę.

Opracowały: W. Oscenda, K. Szkudlarek

 

FOTO MAMO, TATO PAMIĘTAJMY O WSPÓLNEJ ZABAWIE

ZAJĘCIA W RAMACH INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ POD HASŁEM BONJOUR LA FRANCE, DZIEŃ DOBRY POLSKO - KULTUROWE DZIEDZICTWO POLSKI I FRANCJI

    Święta Bożego Narodzenia za pasem. Ani się nie obejrzymy, a na niebie pojawi się pierwsza gwiazda, wszyscy zasiądziemy przy wspólnym stole i przełamiemy się opłatkiem. Uczestnicy zajęć prowadzonych w ramach innowacji pedagogicznej pod hasłem „Bonjour la France, Dzień dobry Polsko… - kulturowe dziedzictwo Polski i Francji” również nie zapomnieli o tej miłej tradycji i zorganizowali warsztaty w… świątecznym klimacie. Młodzi pasjonaci teatru i historii Francji zadbali o każdy, nawet najmniejszy szczegół. Na stołach pojawiały się pachnące mandarynki, czekoladowe cukierki, wypieki według tradycyjnych babcinych receptur i gorąca herbata. W trakcie zajęć dzieci śpiewały jedną z najbardziej znanych kolęd – „Cichą noc” – oczywiście w języku francuskim i utrwalały pojęcia nawiązujące do świątecznych tradycji. Długim dyskusjom nie było końca. Kolejne zajęcia w ramach prowadzonej innowacji odbędą się w nowym roku. Koordynatorzy projektu już teraz opracowują ich plan. A tymczasem nie pozostaje nam nic innego, jak czekać na pierwszy śnieg i spotkania w rodzinnym gronie. JOYEUX NOËL, WESOŁYCH ŚWIĄT!!!

 

                    Opracowały: S. Napieralska, I. Trelka

LE CHOCOLAT, CZYLI O CZEKOLADZIE PO FRANCUSKU - ZAJĘCIA W RAMACH INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ POD HASŁEM BONJOUR LA FRANCE, DZIEŃ DOBRY POLSKO - KULTUROWE DZIEDZICTWO POLSKI I FRANCJI

     Któż z nas jej nie lubi? Słodka, aksamitna, aromatyczna… Mowa oczywiście o czekoladzie, bo to właśnie ona poprawia nastrój i daje niesamowity zastrzyk energii (zwłaszcza wtedy, kiedy aura za oknami nas nie rozpieszcza). Magiczną moc tej „niezwykłej tabliczki” z pewnością poznali miłośnicy kinematografii, którzy obejrzeli film oparty na powieści Joanne Harris pt. „Czekolada”. Uczestnicy zajęć prowadzonych w ramach innowacji pedagogicznej pod hasłem „Bonjour la France, Dzień dobry Polsko… - kulturowe dziedzictwo Polski i Francji” również  docenili zalety ziaren kakaowca i przygotowali „słodką ucztę”. „Gwoździem programu” była fontanna, która w krótkim czasie pozwoliła z przyniesionych owoców, pianek i innych półproduktów wyczarować słodkości niczym z francuskiej kawiarni za rogiem. Dobry humor nie opuszczał uczniów do samego końca warsztatów. Dzieci z  uśmiechami na twarzach, „czekoladowymi wąsami” i  niezwykłym entuzjazmem obejrzały projekcję filmu pt. „Paryż – fascynująca podróż” i zaśpiewały francuskie piosenki – jeden z elementów przygotowywanego przez nich przedstawienia. W tak miłej atmosferze czas szybko mijał i młodzi adepci sztuki cukierniczej nawet się nie zorientowali, kiedy trzeba było wracać do domów. Jednak aromat czekoladowych słodkości unosił się po szkolnych korytarzach jeszcze bardzo długo po zakończonym spotkaniu.                        

     Opracowały: S. Napieralska, I. Trelka

DUMNI Z POLSKI

W piątek 8 grudnia br. uczniowie klas IV i V wzięli udział w kolejnym spotkaniu w ramach INNOWACJI „DUMNI Z POLSKI”. Na zaproszenie koordynatora, prelekcję wygłosił dr historii Wojciech Lizak, wykładowca na Uniwersytecie Szczecińskim, który przybliżył uczniom dwie wielkie postacie historyczne związane z odzyskaniem przez Polskę Niepodległości: Józefa Piłsudskiego – Naczelnika Polski, pierwszego marszałka oraz Ignacego Paderewskiego – wielkiego artystę, patriotę, premiera Polski. Niecodzienna lekcja historii była doskonałym momentem do przekazania jakże trudnych, ale ważnych dla Polski i Polaków tematów. Uczniowie ugruntowali swoją wiedzę zdobytą na lekcjach historii. Powstanie Wielkopolskie – pierwsze zwycięskie powstanie -  było ogromnym dokonaniem dla Polski. Zostało to w szczególny sposób podkreślone w bieżącym roku.  Senat ustanowił go Rokiem Powstania Wielkopolskiego 1918/1919. Powstanie Wielkopolskie 1918/1919 to przykład zwycięskiego czynu zbrojnego, który zakończył się sukcesem politycznym.

Przygotowania do 100 – rocznicy Odzyskania Niepodległości trwają i są realizowane zgodnie z naszym planem. Miłą niespodzianką, przygotowaną przez naszego gościa, było zaprezentowanie medali, które są wręczane wybitnym Polakom. Na szczególne wyróżnienie zasługuje medal - Order Wojenny Virtuti Militari – najwyższe polskie odznaczenie wojskowe, nadawane za wybitne zasługi bojowe. Jest to najstarszy order wojskowy na świecie, spośród nadawanych do chwili obecnej. Dzięki tej niecodziennej lekcji historii, każdy z naszych uczniów, mógł przez chwilę poczuć się jak prawdziwy bohater walczący o swoją ojczyznę i być uhonorowany tym medalem. Było nam niezmiernie miło gościć tak znakomitą postać. Tym bardziej, że pan Wojciech Lizak urodził się w okolicy Ostrowa Wielkopolskiego. Kolejnym zagadnieniem przedstawianym naszym uczniom przez historyka i miłośnika historii, będzie omówienie znaczenia Republiki Ostrowskiej.

Opracowała: M. Gryczka

 

FOTO DUMNI Z POLSKI

TWÓRCZO I POMYSŁOWO W III D

     W roku szkolnym 2017/2018 kontynuowane są spotkania w ramach warsztatów kreatywnych w klasie III d. Uczniowie spotykają się w każdy czwartek i z ogromnym zaangażowaniem realizują proponowane im zadania. Na początku każdych zajęć dzieci zapoznają  się z materiałem i ochoczo przestępują do działania.

     Na pierwszym spotkaniu została wykonana praca grupowa, która polegała na stworzeniu obrazu PANI JESIENI z wykorzystaniem materiałów przyrodniczych. Obraz ten tworzony był w ciągu dwóch spotkań. Sprytne rączki małych artystów skrupulatnie doklejały liście, tworząc piękną, jesienną suknię. Następnie wykonane zostało jesienne tło oraz powstała biżuteria z jarzębiny. Praca w okresie jesiennym zdobiła korytarz przy sali nr 25.

     W czasie kolejnego spotkania uczniowie dekorowali mydełka metodą decoupage. W tym celu uczestnicy warsztatów przygotowali odpowiednio powierzchnię mydełka. Następnie wycięli precyzyjnie elementy dekoracje, które zostały przy pomocy odpowiedniego lakieru przytwierdzone do mydełka. Po wysuszeniu mydełek odbyła się lekcja ich pakowania. W efekcie mydełka stały się  pięknym i niepowtarzalnym upominkiem. Kontynuacją mydlanej przygody była wyprawa do Muzeum historii wody, brudu i higieny. Tam poza cenną lekcją historii uczniowie klasy III d wykonali samodzielnie pachnące i kolorowe mydełka.   Dużo radości sprawiło dzieicom zadanie związane z komponowaniem zapachu oraz barwy mydełka.

     Kolejnemu spotkaniu towarzyszyło hasło TAŃCOWAŁA IGŁA Z NITKĄ. W czasie tych zajęć uczestnicy warsztatów wytrwale przewlekali nici przez maleńkie igielne otworki. Następnie z dużym zaangażowaniem tworzyli igielniki według własnych pomysłów. Prawdziwym wyzwaniem okazało się zadanie związane z przyszywaniem dekoracyjnych guzików.  Igielniki wykonane z wielką dokładnością posłużą w każdym domu do przechowywania przyborów do szycia.

     Celem spotkań jest rozwój kreatywności uczniów oraz wskazanie sposobów na twórcze spędzanie wolnego czasu. Uczestnicy warsztatów mają okazję zapoznać się z nowymi technikami i materiałami. Dzięki działaniom kreatywnym dzieci przekonują się, iż najładniejsza dekoracja oraz najpiękniejszy upominek to te, które wykonują samodzielnie. Udział w warsztatach pozwala na  podnoszenie wiary we własne możliwości i zdolności, doskonalenie umiejętności manualnych oraz spędzanie czasu miłej atmosferze.  Spotkania dają również możliwość współpracy w małym zespole.

     Przed uczestnikami warsztatów jeszcze wiele kreatywnych spotkań. Już niebawem warsztaty, które wprowadzą wszystkich w magiczną atmosferę nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia.

Opracowała: W. Oscenda

 

FOTO TWÓRCZO I POMYSŁOWO W III D

DUMNI Z POLSKI

14 listopada uczniowie klas VI naszej szkoły mieli okazję brać udział w inauguracji projektu edukacyjnego „DUMNI Z POLSKI”. Na zaproszenie dyrektora szkoły pani Justyny Uciechowskiej, prelekcję na temat ODZYSKANIA przez POLSKĘ NIEPODLEGŁOŚCI wygłosił znakomity nauczyciel historii, a obecnie poseł na sejm VIII kadencji, pan Tomasz Ławniczak. W ciekawy sposób przedstawił drogę naszej OJCZYZNY do powrotu na mapy EUROPY I ŚWIATA. Dnia 7 i 10 listopada Społeczność SP9 uczciła już Narodowe Święto Niepodległości uroczystym apelem oraz zajęciami o patriotyzmie, odwadze i bohaterstwie naszych rodaków.

Zainaugurowany projekt będzie realizowany przez cały rok, na wielu płaszczyznach. Jego głównym celem jest uczczenie zbliżającej się 100 rocznicy odzyskania niepodległości przez naszą ojczyznę, a także wychowanie naszych uczniów na prawdziwych patriotów. Uczniowie klas I-VI wezmą udział w lekcjach muzealnych przygotowanych przez Muzeum Miasta Ostrowa Wielkopolskiego pod hasłem: „Jaki znak Twój? Orzeł Biały!” oraz „Republika Ostrowska i powrót Wielkopolski do Rzeczypospolitej”. Na lekcjach wychowawczych poznają, jak patriotyzmu uczył nas nasz patron, Jan Paweł II. Umiłowanie Ojczyzny – Polski najmłodsi uczniowie zaprezentują wykonując prace plastyczne. Zaplanowane są także kolejne – cykliczne spotkania z historykami, którzy przybliżą naszym uczniom te trudne, ale jak ważne tematy. Podsumowaniem wszystkich działań będzie koncert PIEŚNI PATRIOTYCZNYCH przygotowany przez uczniów naszej szkoły dla rodziców, nauczycieli oraz społeczności lokalnej pod kierunkiem pana Roberta Kaczorowskiego.

Autorzy innowacji zadbają również o wyeksponowanie symboli narodowych oraz przedstawienie i przybliżenie postaci związanych z najważniejszymi wydarzeniami dla naszej małej i dużej Ojczyzny.

Opracowała: M. Gryczka

 

FOTO DUMNI Z POLSKI

NAGRODY DLA MŁODYCH PROGRAMISTÓW "DZIEWIĄTKI", ORAZ...

     ... II miejsce w I Międzyszkolnym Konkursie Scratch organizowanym w Szkole Podstawowej nr 7 im. Generała Józefa Bema w Ostrowie Wielkopolskim. W zmaganaich informatycznych udział wzięło sześć dwuosobowych zespołów z ostrowskich szkół podstawowych. Naszą szkołę reprezentowali: Krzysztof Kulak (6c), oraz Paweł Szaliński (6b).  Konkurs składał się z dwóch różnych, ściśle programistycznych etapów. Pierwszym z nich było tzw. "debugowanie", czyli znajdowanie błędów w kodzie, nastepnie poprawianie go w ten sposób, aby uzyskać porzadany efekt działania programu. Wszyscy uczestnicy otrzymali kilkanaście kodów z błędami, z któych większość nasi programiści doprowadzili do prawidłowej postaci. Drugi półtoragodzinny blok konkursu "Freestyle" to tworzenie programu edukacyjnego z 10 losowo wybranych bloczków Scratcha. Zadanie to wymagało kreaywnośći, pomysłowości, ale także wytrwałości w dążeniu do uzyskania satysfakcjonującego rezultatu. W tej kategorii nasi Koderzy spisali się wzorowo wykonując program uczący dzieci prawidłowej segregacji odpadów. Najlepsi w obu kategoriach okazali się uczniowie Szkoły Podstawowej nr 6, naszym uczniom przypadło drugie miejesce, na trzecim uplasowała się kadra Szkoły Podstawowej nr 7.

     Na zakończenie organizatorzy przygotowali dla uczestników miłą niespodziankę jaką był słodki poczęstunek w postaci tortu "Scratch". Krzysztof i Paweł wrócili do szkoły z pamiątkowymi dyplomami oraz nagrodami rzeczowymi. Mamy nadzieję, że takie wydarzenia zachęcą dzieci i młodzież do zabawy i nauki programowania. Warto zaznaczyć, że konkurs odbywał się okresie trwania Europejskiego Tygodnia Kodowania "Meet and Code", podczas którego w wielu krajach odbywają się inicjatywy mające na celu promowanie nauki kodowania komputerowego. Dziękujemy Organizatorom za przeprowadzenie konkursu, gratulujemy zwycięcom, a naszym uczniom pierwszych międzyszkolnych sukcesów informatycznych. 

     Krzysztof i Paweł to uczniowie, którzy uczęszczają na zajęcia programowania w naszej szkole, biorąc jednocześnie udział w wielu projektach edukacyjnych. Wraz z innymi uczniami z kółka informatycznego stworzyli wiele gier i programów dla swoich młodszych i starszych kolegów i koleżanek, które mogły być z sukcesem wykorzystywane podczas zajeć przyrody, matematyki, czy języka angielskiego. Programowanie w Scratch to dla nich pasja, z którą chętnie się dzielą ze swoimi rówieśnikami. 

Opracował: M. Berkowski

FOTO NAGRODY DLA MŁODYCH PROGRAMISTÓW "DZIEWIĄTKI", ORAZ...

MEDIACJE RÓWIEŚNICZE I EDUKACJA PRAWNA W SP9

   Szkoła to miejsce, które pozwala uczniom nabywać wiadomości i umiejętności z przedmiotów obowiązkowych, ale także umożliwia im rozwijanie pasji i zainteresowań w ramach działań pozalekcyjnych. W bieżącym roku szkolnym oferta zajęć dodatkowych w SP9 została poszerzona  o cykl spotkań z zakresu edukacji prawnej i mediacji rówieśniczych.

  Warsztaty prowadzone przez panią mecenas Annę Stawicką w pierwszy poniedziałek i pierwszy wtorek miesiąca dla uczniów grupy wiekowej IV – VI mają na celu podniesienie poziomu kompetencji społecznych i obywatelskich, wzrost umiejętności negocjacji i mediacji jako nieinwazyjnych sposobów rozwiązywania konfliktów, podniesienie poziomu komunikacji interpersonalnej i radzenia sobie w sytuacjach sporów. 

  Tego typu innowacyjna forma zajęć już teraz cieszy się dużym zainteresowaniem wśród uczniów ostrowskiej dziewiątki. A w przyszłości z pewnością zaprocentuje właściwymi wyborami i poprawnymi relacjami międzyludzkimi. 

                  Opracowały: S. Napieralska, I. Trelka

 

FOTO MEDIACJE RÓWIEŚNICZE I EDUKACJA PRAWNA W SP9

 


stowarzyszenie
 szkola 2 0 talenty pasja bezpieczny internet

 

Our website is protected by DMC Firewall!