INNOWACJE

PONOWNIE "RAZEM ŚMIELEJ I WESELEJ"

     W dniach 17 i 31 marca odbyły się kolejne zajęcia z cyklu "Razem śmielej i weselej", których uczestnikami są uczniowie klasy III e i III i. Prowadzącymi zajęcia są: Pani Monika Wojtczak i Patrycja Portasiak. W trakcie zabaw wykorzystywana jest Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne oraz metoda muzyczno - ruchowa Klanza.

     Dzieci po raz kolejny wykazały się ogromnym zaangażowaniem oraz chęcią do współpracy. Uczestnicy zajęć doskonale odnajdywali się w zabawach typu: "Tunel", który tworzyły dzieci, "Klamerka", co dało możliwość radosnej, ożywionej gry w poszukiwaniu klamerek przez uczniów klas trzecich, "Masaż", dzięki któremu wszyscy nadzwyczajnie się zrelaksowali. Najwięcej radości sprawiły zabawy z chustą animacyjną.

     Uczniowie klasy III e i III i z niecierpliwością czekają na kolejne zajęcia, które odbędą się w kwietniu.

Opracowały: P. Portasiak, M. Wojtczak

 

 

FOTO PONOWNIE "RAZEM ŚMIELEJ I WESELEJ"

"POCZYTAJMY NAJMŁODSZYM" W PUBLICZNYM PRZEDSZKOLU NR 9

     W poniedziałek 3 kwietnia siedmioro uczniów klasy III f po raz kolejny odwiedziło Publiczne Przedszkole nr 9 im. Misia Uszatka. Tym razem trzecioklasiści przeczytali młodszym kolegom i koleżankom fragmenty książki Grzegorza Kasdepke pt. "Z piaskownicy w świat". Dzięki zaprezentowanym opowiadaniom przedszkolacy mieli okazję na chwilę przenieść się w inne miejsce. Przedstawione teksty zaznajomiły dzieci z charakterystycznymi budowlami, zwierzętami i klimatem: Egiptu, Kenii i Japonii. Po wysłuchaniu każdej z historii podczas wspólnej rozmowy powtórzono najistotniejsze cechy krajów pojawiające się w opowiadaniach.

     Atmosfera podczas pobytu w przedszkolu była bardzo miła. Zarówno przedszkolacy, jak i ich nauczycielki, bardzo ciepło przyjęły uczniów w swojej sali i wyraziły chęć kontynuowania czytelniczych spotkań.

     Odwiedziny w przedszkolach są dla uczniów dużym wydarzeniem. Z zaangażowaniem podczas zajęć pozalekcyjnych w szkole przygotowują teksty z podziałem na role, uczą się czytać głośno i wyraźnie, z odpowiednią intonacją. Mimo tremy, która pojawia się przed każdą wizytą, trzecioklasiści radzą sobie coraz lepiej. Przed nimi kolejne wizyty, do których już rozpoczęli przygotowania.

     Uczniowie naszej szkoły odwiedzają pobliskie przedszkola w ramach innowacji "Poczytajmy najmłodszym", która prowadzona jest przez Agnieszkę Resler i Katarzynę Śliwińską. 

Opracowała: A. Resler

 

FOTO "POCZYTAJMY NAJMŁODSZYM" W PUBLICZNYM PRZEDSZKOLU NR 9

INNOWACJA „Z RODZICAMI ZAWSZE DOBRZE BAWIĘ SIĘ”

     28 marca już po raz drugi odbyły się w naszej szkole działania związane z innowacją pedagogiczną „Z rodzicami zawsze dobrze bawię się”, która prowadzona jest przez nauczycielki świetlicy szkolnej: Sylwię Larek, Joannę Marcinczak i Ewelinę Zarębską –Bączyk. Innowacja dedykowana jest uczniom klas pierwszych, którzy uczestniczą w niej wraz ze swoimi rodzicami. W prowadzeniu zajęć wykorzystywana jest Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, zabawy z chustą animacyjną Klanza oraz zabawy słowno- muzyczne w języku angielskim.

     Prowadzone ćwiczenia metodą W. Sherborne mają na celu stworzenie dziecku okazji do poznania własnego ciała, usprawnienia motoryki, poczucia własnej siły, sprawności i w związku z tym możliwości ruchowych. Podczas ćwiczeń odbywających się w parach lub w grupie czynnie uczestniczą rodzice, co sprawia, że dziecko czuje się bezpiecznie i chętniej podejmuje wyzwania. Wiele ćwiczeń na zajęciach prowadzonych tą metodą stanowi dla dzieci dużą atrakcję i wesołą zabawę w grupie, stwarza możliwość do twórczego działania oraz pobudza spontaniczność i aktywność własna dziecka. Na zajęciach dzieci uczą się nowego słownictwa, zwrotów językowych, a także doskonalą umiejętności. Śpiewają też krótkie piosenki w języku angielskim. Dużo radości zarówno uczniom jak i rodzicom sprawiają zabawy ruchowe z wykorzystaniem chusty animacyjnej.

     Na zakończenie zajęć każdy z uczestników częstuje się pysznymi słodkościami. Zapraszamy na kolejne zajęcia już w kwietniu.

Opracowały: S. Larek, J. Marcinczak, E. Zarębska- Bączyk

 

FOTO INNOWACJA „Z RODZICAMI ZAWSZE DOBRZE BAWIĘ SIĘ”

INNOWACJA „MAGICZNY ŚWIAT BAJEK”

     W marcu rozpoczęły się działania związane z innowacją pedagogiczną „Magiczny Świat Bajek”, która prowadzona jest przez nauczycielki j. angielskiego: Agnieszkę Pocztę i Joannę Rossowską w ramach koła języka angielskiego. Na zajęciach dzieci uczą się nowego słownictwa, zwrotów językowych, a także doskonalą umiejętności słuchania poprzez oglądanie bajek w oryginalnej wersji językowej.

     Zbliżają się ostatnie dni zimy, dlatego w marcu uczniowie klas I,II i III obejrzeli m.in. bajkę „THE PEPPA PIG”, a dokładnie odcinek pod tytułem ”The Cold Winter Day”, w którym poruszyli zagadnienia związane z tą porą roku. Oprócz Świnki Peppy, na marcowych zajęciach gościły również świnki z bajki, ”The Tree Little Pigs”, dzięki którym uczniowie zaznajomili się ze słownictwem związanym z domem, a także Arielka i Sebastian z bajki ”The Little Mermaid” opowiadający o swojej podwodnej przyjaźni.

     Podczas każdej lekcji uczestnicy wykonują szereg zadań związanych ze zrozumieniem fabuły. Przy okazji dzieci poznają słownictwo, które pozwala lepiej rozumieć przekaz bajki. Na koniec uczniowie sami odtwarzają wybrane przez siebie fragmenty bajki rysując ulubione scenki i podpisując wydarzenia lub bohaterów. Innowacyjne zajęcia przeznaczone dla wszystkich uczniów klas I-III są nie tylko okazją do pogłębienia angielskiego słownictwa. To również okazja, by poruszać ciekawą tematykę, motywować do nauki języków obcych oraz uczyć prawidłowych postaw moralnych.

Opracowały: A. Poczta, J. Rossowska

 

Czytaj więcej: INNOWACJA „MAGICZNY ŚWIAT BAJEK”

LEKKA ŚRODA - DZIEŃ BEZ MUNDURKA I KOMÓRKI

   Za nami pierwsza "Lekka środa", czyli dzień bez mundurka i komórki w ramach innowacji pedagogicznej zgłoszonej do Kuratorium Oświaty w Poznaniu. Celem innowacji jest integracja społeczności uczniowskiej, pokazanie dzieciom, że spędzanie przerw bez telefonów komórkowych wcale nie musi być nudne. Wręcz przeciwnie - dzieci mają szansę odkryć na nowo zapomniane zabawy jak: skakanie w gumę, "zabawa w ciuciubabkę" czy gra w klasy.

   Akcja będzie odbywać się w każdą ostatnią środę miesiąca, podczas której nagrodzony będzie MISTRZ i MISTRZYNI "Lekkiej środy" (którymi może być także cała klasa), dzięki czemu dzień bez telefonu nie będzie kojarzył się uczniom jako nakaz i coś przykrego. Ponadto będzie to również dzień bez mundurka, a więc okazja aby założyć kolorowy i wygodny strój. 

   Już pierwszy dzień innowacji pokazał, że dzieci potrafią bawić się bez telefonu. Szkoła wypełniona była gumami do skakania, skakankami, obręczami hula-hop, było widać wielkie zaangażowanie, a nauczyciele pełniący dyżury i przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego inicjowali zabawy wśród uczniów. 

   Autorami innowacji, a jednocześnie opiekunami Samorządu Uczniowskiego w Szkole Podstawowej nr 9 są: Magdalena Przegoń i Maciej Staszak.

   Poniżej przedstawiamy krótką rymowankę "Lekkiej Środy":

"Poczuj się lekki choć raz w miesiącu,
w każdą środę w miesiąca końcu.
Nie przynoś do szkoly mundurka, komórki,
a wszystko w tę środę będzie "jak z górki"!
W domu telefon dziś zostawiamy,
przyjaciół w szkole więc dostrzegamy."

Opracował: M. Staszak

 

FOTO LEKKA ŚRODA - DZIEŃ BEZ MUNDURKA I KOMÓRKI

BIBLIOTECZNE DZIAŁANIA W RAMACH INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ „HENRYK SIENKIEWICZ – NOBLISTA BLIŻEJ NAS …"

     Od grudnia rozpoczęto w bibliotece działania związane z innowacją pedagogiczną „Henryk Sienkiewicz – noblista bliżej nas …”. Pojawiła się gazetka i wystawa książek przybliżająca sylwetkę i twórczość noblisty. Na spotkaniach Szkolnego Klubu Książki czwartoklasiści poznali życie i twórczość Sienkiewicza. Wykorzystując różne źródła informacji: Internet, słowniki, encyklopedie, literatura biograficzna rozwijali swoje umiejętności w zakresie wyszukiwania i segregowania informacji.

     Lektura książki Anny Czerwińskiej - Rydel „Piórem czy mieczem. Opowieść o Henryku Sinkiewiczu” pozwoliła uczestnikom poznać wybrane epizody z życia pisarza. W trakcie zajęć SKK uczniowie mieli możliwość poznania treści i problematyki utworów noblisty: „Janko Muzykant”, „Bajka”, „Sabałowa bajka”. Kolejne zajęcia były poświęcone katalogom bibliotecznym. Zdobyte informacje dzieci wykorzystały tworząc kolejne karty do katalogu ilustrowanego dzieł Henryka Sienkiewicza.

     Cele innowacji były także realizowane w trakcie lekcji bibliotecznych, ich tematem było uzyskanie przez uczniów informacji na temat życia i twórczości pisarza.

     W zimowe ferie odbyły się podchody literackie, w czasie których uczestnicy rozwiązywali różne „sienkiewiczowskie” zadania. Zdobytą wcześniej wiedzę mogli wykorzystać w praktyce oraz kształtować umiejętność pracy w grupie.

Opracowała: R. Sikora

 

 

FOTO BIBLIOTECZNE DZIAŁANIA W RAMACH INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ „HENRYK SIENKIEWICZ – NOBLISTA BLIŻEJ NAS …"

WIELE CIEKAWYCH SPOTKAŃ, CZYLI KREATYWNIE W NASZEJ KLASIE

      Warsztaty kreatywne to pomysł na uatrakcyjnienie dzieciom czasu spędzanego w szkole. W pierwszym okresie roku szkolnego 2016/2017 uczniowie klasy IId zrealizowali wiele kreatywnych zadań. Wśród nich można wyróżnić tworzenie i samodzielne dekorowanie figurek z gipsu oraz spotkania z eksperymentami. 

     W czasie eksperymentowania uczestnicy warsztatów stworzyli własne wulkany, z których kipiała wykonana przez małych odkrywców lawa. Na jednym ze spotkań powstał delikatny i przyjemny w dotyku piasek kinetyczny, który po radosnej zabawie posłużył do stworzenia wesołych gniotków. Poza tym dzieci uczestniczyły w warsztatach kulinarnych, na których powstały słodkie naleśniki, pełne witamin sałatki owocowe oraz pożywne tosty z warzywami. W okresie Świąt Bożego Narodzenie uczniowie klasy IId wykonali ozdoby choinkowe z masy porcelanowej oraz pomalowali choinki ze styropianu, które pięknie dekorowały sale.

     W grudniu jedno z kreatywnych spotkań odbyło się we wrocławskiej fabryce słodyczy "Słodkie Czary Mary". Tam sprytne rączki dzieci wykonały samodzielnie słodkie lizaki. Na początku każdych zajęć uczestnicy zapoznawali się z zadaniem oraz materiałami, a następnie ochoczo przystępowali do działania.

     Celem spotkań jest rozwój kreatywności uczniów oraz wskazanie sposobów na twórcze spędzanie wolnego czasu. Uczestnicy warsztatów mają okazje zapoznać się z nowymi technikami i materiałami. Dzięki działaniom kreatywnym dzieci dowiadują się, iż najładniejsza dekoracja oraz najpiękniejszy upominek to te, które wykonują samodzielnie. Poza tym mają okazje do podnoszenia wiary we własne możliwości i zdolności, doskonalenia umiejętności manualnych oraz spędzania czasu miłej atmosferze, co pozwala nauczyć się współpracy w małym zespole.

     Przed uczestnikami warsztatów jeszcze wiele kreatywnych spotkań. Już w II okresie roku szkolnego 2016/2017 czekają na dzieci zajęcia krawieckie, produkcja wesołych stempelków, warsztaty z wyrobu świeczki lub własnego mydełka. Nie zabraknie również spotkań, na których zostaną wykonane wiosenne dekoracje oraz upominki. Wśród tych zajęć będzie również okazja do wspólnego eksperymentowania.

Opracowała: W. Oscenda

 

FOTO WIELE CIEKAWYCH SPOTKAŃ, CZYLI KREATYWNIE W NASZEJ KLASIE

RAZEM ŚMIELEJ I WESELEJ

     13 grudnia odbyły się kolejne zajęcia z cyklu „Razem śmielej i weselej”, prowadzone przez p. Patrycję Portasiak i p. Monikę Wojtczak, skierowane dla uczniów klas III e oraz III i. Głównymi metodami wykorzystywanymi podczas zajęć były: Metoda Ruchu Rozwijającego Weronki Sherborne oraz metoda muzyczno-ruchowa KLANZA. W ten sposób udało się połączyć zajęcia ruchowe z zabawami mającymi na celu wzmacnianie więzi między dziećmi.

     Od samego powitania działania miały charakter interpersonalny. Po powitaniu nastąpiła seria ćwiczeń w parach. Przy takich ćwiczeniach jak „kanapka” czy „paczka” było mnóstwo radości, uczniowie chichotali i nie chcieli zakończyć ćwiczeń. Przy zabawach muzyczno–ruchowych wesoło tańczyli, starając się jak najlepiej odtworzyć sekwencję prezentowanych ruchów. Najwięcej radości przyniosła dzieciom zabawa z chustą animacyjną „rekin”. Na zakończenie odbyła się relaksacja.

     Wspólne ćwiczenia stanowiły dla uczniów dużą atrakcję i co najważniejsze wesołą zabawę w grupie, stwarzały możliwości twórczego działania oraz pobudzały spontaniczność i aktywność.

Opracowała: M. Wojtczak

 

FOTO RAZEM ŚMIELEJ I WESELEJ

„HENRYK SIENKIEWICZ – NOBLISTA BLIŻEJ NAS…” – INNOWACJA W „BAŚNIOWEJ ODSŁONIE”…

   „Za górami, za morzami, w dalekiej krainie czarów, przy kolebce księżniczki zebrały się dobre wróżki ze swą królewną na czele. I gdy, otoczywszy księżniczkę, patrzyły na uśpioną twarzyczkę dzieciny, królowa rzekła…” Tymi słowami rozpoczyna się tekst pt. „Bajka”, którego autorem jest sam H. Sienkiewicz.

     W bieżącym roku szkolnym uczniowie mieli okazję poznać sylwetkę polskiego noblisty – twórcy powieści „Quo vadis” i lektury szkolnej pod tytułem „W pustyni i w puszczy”. Tym razem „wyruszyli’ w niezwykłą podróż do królestwa magii, w którym najważniejsze jest dobro. Literackie warsztaty rozpoczęła analiza utworu „Bajka”, ale w niecodziennej scenerii. Tego dnia sale lekcyjne zamieniły się w prawdziwe pracownie baśni. Kreatywni piątoklasiści – realizatorzy zadania – zadbali o wszystkie szczegóły. Nie zabrakło ciekawych rekwizytów, oryginalnych pomocy dydaktycznych i przede wszystkim pomysłowych kostiumów. Dzięki temu w poszczególnych grupach pracowały: wróżki, czarownice, kot w butach, a nawet bohater powieści „W pustyni i w puszczy” - Murzyn Kali. Kreatywne działania miały na celu wypracowanie: elementów świata przedstawionego utworu, fantastycznych bohaterów, baśniowych atrybutów, zredagowanie krótkich form użytkowych.

   Uczniowie klas czwartych pozazdrościwszy nieco starszym kolegom artystycznych wyzwań, również postanowili przystąpić do pracy. Pamiętając o tym, że w bieżącym roku szkolnym szczególnie przyświeca nam idea promowania czytelnictwa, dzieci wykonały kolaże przedstawiające bohatera powieści Jana Brzechwy - baśniowego profesora Ambrożego Kleksa. Wizerunki postaci - zdecydowanie odpowiadające opisowi zawartemu w lekturze -przyozdobiły sale lekcyjne.

   W tak niezwyklej atmosferze czas szybko mijał i aż żal było wracać do rzeczywistości. Autorzy innowacji pod hasłem „Henryk Sienkiewicz – noblista bliżej nas…” zaplanowali jeszcze wiele atrakcyjnych przedsięwzięć, które będą realizowane już niebawem.

Opracowały: S. Napieralska, I. Trelka

 

FOTO „HENRYK SIENKIEWICZ – NOBLISTA BLIŻEJ NAS…” – INNOWACJA W „BAŚNIOWEJ ODSŁONIE”…

"HENRYK SIENKIEWICZ - NOBLISTA BLIŻEJ NAS... – MUZYKA FILMOWA Z EKRANIZACJI TRYLOGII I KRZYŻAKÓW

   Powieściopisarz, nowelista, dziennikarz, publicysta, pierwszy polski laureat literackiej Nagrody Nobla – H. Sienkiewicz – wielbiony przez pokolenia rodaków za budzenie narodowej tożsamości i ducha narodu. To właśnie jego twórczość stała się inspiracją do opracowania innowacji pedagogicznej realizowanej w bieżącym roku szkolnym w ostrowskiej dziewiątce.

   Uczniowie klas IV – VI – adresaci zadania właśnie wyruszyli w niezwykłą podróż śladami bohaterów powieści polskiego noblisty. Tym razem w trakcie lekcji otwartej, dzieci mogły zgłębić tajniki Muzyki filmowej w ekranizacjach Trylogii i Krzyżaków H. Sienkiewicza. Zajęcia przeprowadzone w klasie VI c, miały na celu rozwijanie zainteresowań młodych ludzi różnymi gatunkami muzyki artystycznej i przybliżenie historii adaptacji filmowych. Wśród odtworzonych utworów pojawiły się m. in.: „Hejnał Jasnogórski” i „Bogurodzica”. Ciekawe materiały dydaktyczne, wykorzystanie sprzętu multimedialnego oraz instrumentów muzycznych – pianina i trąbki, dodatkowo podnosiły atrakcyjność warsztatów.

   Ogromna aktywność uczestników spotkania stanowiła potwierdzenie tego, iż warto podejmować tego typu artystyczne działania. Podróż śladami H. Sienkiewicza cały czas trwa, a przed nami jeszcze wiele zaskakujących działań…

Opracował: R. Kaczorowski

 


stowarzyszenie
 szkola 2 0 talenty pasja bezpieczny internet

 

DMC Firewall is a Joomla Security extension!