Od marca do czerwca bieżącego roku uczniowie uczęszczający na zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne realizowali działania z zakresu innowacji pedagogicznej pt: „Szkoła poprawnych relacji – poznaję siebie, świat i pomagam z pasją”.

Jednym z podstawowych celów innowacji było kształtowanie osobowości dziecka, dowartościowanie jego osoby, wspieranie jego rozwoju, poprzez działanie zgodne z ideą wolontariatu w myśl zasady „coś dla kogoś, bez korzyści materialnych”. Miała ona za zadanie współpracę z organizacjami ZHP oraz wolontariuszami w zakresie wspierania rozwoju dzieci. Istotnym punktem innowacji było poznanie zasad i metod, którymi kieruje się społeczność zuchowo-harcerska  w codziennym życiu, ponadto usprawnianie umiejętności radzenia sobie w nowych sytuacjach, uświadamianie sobie mocnych  stron  i korzyści, jaki płyną z wysokiej samooceny oraz zasadność bezinteresownej pomocy, jaką niosą wolontariusze. Zajęcia te miały ponadto służyć ułatwieniu w nawiązywaniu kontaktów z otoczeniem, współpracy z grupą rówieśniczą, podwyższaniu własnej wartości oraz zwiększeniu wiary we własne siły i możliwości

Dzięki cyklicznym spotkaniom z zaproszonymi gośćmi (harcerze z 103 Drużyny Harcerskiej Bene Gesserit , wolontariusze ze Szkolnego Koła Wolontariatu, Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy) nasi uczniowie mieli możliwość nabyć i utrwalić pozytywne wzorce zachowań, a wskutek tego zdrową rywalizację, współpracę i współzawodnictwo. Jednym z punktów innowacji było również przygotowanie przez naszych uczniów strzałek – kierunkowskazów z oznaczeniami poszczególnych sal lekcyjnych oraz wspólne przytwierdzanie ich do ścian w każdym pawilonie, co ma w perspektywie służyć sprawniejszemu przemieszczaniu się uczniów, nauczycieli oraz innych osób odwiedzających naszą szkołę.


Opracowała: M. Banasiak

 

 

 


stowarzyszenie
 szkola 2 0 talenty pasja bezpieczny internet

 

Our website is protected by DMC Firewall!