... II miejsce w I Międzyszkolnym Konkursie Scratch organizowanym w Szkole Podstawowej nr 7 im. Generała Józefa Bema w Ostrowie Wielkopolskim. W zmaganaich informatycznych udział wzięło sześć dwuosobowych zespołów z ostrowskich szkół podstawowych. Naszą szkołę reprezentowali: Krzysztof Kulak (6c), oraz Paweł Szaliński (6b).  Konkurs składał się z dwóch różnych, ściśle programistycznych etapów. Pierwszym z nich było tzw. "debugowanie", czyli znajdowanie błędów w kodzie, nastepnie poprawianie go w ten sposób, aby uzyskać porzadany efekt działania programu. Wszyscy uczestnicy otrzymali kilkanaście kodów z błędami, z któych większość nasi programiści doprowadzili do prawidłowej postaci. Drugi półtoragodzinny blok konkursu "Freestyle" to tworzenie programu edukacyjnego z 10 losowo wybranych bloczków Scratcha. Zadanie to wymagało kreaywnośći, pomysłowości, ale także wytrwałości w dążeniu do uzyskania satysfakcjonującego rezultatu. W tej kategorii nasi Koderzy spisali się wzorowo wykonując program uczący dzieci prawidłowej segregacji odpadów. Najlepsi w obu kategoriach okazali się uczniowie Szkoły Podstawowej nr 6, naszym uczniom przypadło drugie miejesce, na trzecim uplasowała się kadra Szkoły Podstawowej nr 7.

     Na zakończenie organizatorzy przygotowali dla uczestników miłą niespodziankę jaką był słodki poczęstunek w postaci tortu "Scratch". Krzysztof i Paweł wrócili do szkoły z pamiątkowymi dyplomami oraz nagrodami rzeczowymi. Mamy nadzieję, że takie wydarzenia zachęcą dzieci i młodzież do zabawy i nauki programowania. Warto zaznaczyć, że konkurs odbywał się okresie trwania Europejskiego Tygodnia Kodowania "Meet and Code", podczas którego w wielu krajach odbywają się inicjatywy mające na celu promowanie nauki kodowania komputerowego. Dziękujemy Organizatorom za przeprowadzenie konkursu, gratulujemy zwycięcom, a naszym uczniom pierwszych międzyszkolnych sukcesów informatycznych. 

     Krzysztof i Paweł to uczniowie, którzy uczęszczają na zajęcia programowania w naszej szkole, biorąc jednocześnie udział w wielu projektach edukacyjnych. Wraz z innymi uczniami z kółka informatycznego stworzyli wiele gier i programów dla swoich młodszych i starszych kolegów i koleżanek, które mogły być z sukcesem wykorzystywane podczas zajeć przyrody, matematyki, czy języka angielskiego. Programowanie w Scratch to dla nich pasja, z którą chętnie się dzielą ze swoimi rówieśnikami. 

Opracował: M. Berkowski

 

 

 

 


stowarzyszenie
 szkola 2 0 talenty pasja bezpieczny internet

 

Our website is protected by DMC Firewall!