MAŁA SZKOŁA MEDIALNA

 

MSM 11mmm

W roku szkolnym 2017/2018 powstała w naszej szkole Mała Szkoła Medialna. Jest to działanie innowacyjne i wyjątkowe. W ramach MSM prowadzone są warsztaty fotograficzne, filmowe, dziennikarskie, programistyczne. Absolutną nowością jest powstanie telewizji szkolnej, w której nasi uczniowie odgrywają role reporterów.

Uczestnicy MSM samodzielnie wykonują dokumentację fotograficzną i nagrywają reportaże filmowe z uroczystości szkolnych, przeprowadzają wywiady z odwiedzającymi szkołę gośćmi, tworzą animacje poklatkowe oraz zgłębiają tajniki edycji filmów i zdjęć. Biorą również udział w warsztatach programistycznych.

Warsztaty są prowadzone w nowoczesnej sali multimedialnej, w której od września uczniowie klas IV-VI pracują podczas lekcji informatyki. Sala wyposażona jest w nowe meble, 17 komputerów z odpowiednim oprogramowaniem, 65 calowy monitor interaktywny, a także roboty do nauki programowania - 10 Ozobotów i 2 Photony.

W roku szkolnym 2018/2019 salę multimedialną wyposażono także o profesjonalny sprzęt: wysokiej jakości kamerę, dwie lustrzanki fotograficzne z obiektywami, drukarkę do zdjęć, gimbal do kamery, statywy, mobilne studio nagraniowe z oświetleniem studyjnym, recorder dźwięku, mikrofon oraz oprogramowanie do edycji filmów.

Tę wspaniałą salę multimedialną mogliśmy wyposażyć częściowo dzięki funduszom z czerwcowego Festynu Szkolnego oraz wygranej w Ostrowskim Budżecie Obywatelskim, za co serdecznie dziękujemy wszystkim Rodzicom, Uczniom i Sponsorom, którzy wsparli to przedsięwzięcie.

Liczymy, że powstanie „Małej Szkoły Medialnej” stworzyło warunki do rozwijania zainteresowań dzieci nowoczesnymi technologiami.

A. Resler, K. Śliwińska, M. Berkowski

MAŁA SZKOŁA MEDIALNA

Halloweenowe kodowanie

Na przełomie października i listopada podczas lekcji informatyki uczniowie klas 7 kontynuowali naukę programowania w Scratch. Tym razem tworzyli projekty związane z Halloween. Z roku na rok widoczne są duże postępy, uczniowie coraz lepiej radzą sobie z tworzeniem animacji i gier. Wiele projektów zasługuje na szczególne wyróżnienie, dlatego też prezentujemy je tutaj. W imieniu uczniów zachęcam do gry! 

Marta Mrowińska (7b):

Piotr Perz (7b):

Julia Ruda (7b):

Eryk Skowroński (7b):

Wiktoria Sitnik (7e)

Mikołaj Sikora (7e)

Nikola Kostera (7h)

Julia Sycha (7h)

Maja Szymczak (7h)

Opracowała: A. Resler

EUROPEJSKI TYDZIEŃ KODOWANIA 2020

W dniach 19 – 23 października uczniowie naszej szkoły pod kierunkiem nauczycieli informatyki wzięli udział w Europejskim Tygodniu Kodowania Codeweek 2020. Celem akcji jest popularyzacja i promocja nauki programowania wśród dzieci, młodzieży i dorosłych.

W ramach tego wydarzenia uczniowie klas 4-8 podczas lekcji informatyki uczyli się programować, wykorzystując w tym celu platformę code.org. Programowanie ruchu bohaterów ulubionego Minecrafta przyniosło wiele radości, ale przede wszystkim rozwinęło w uczniach umiejętność logicznego myślenia, planowania i poszukiwania rozwiązań.

Podczas zajęć rozwijających zdolności informatyczne zorganizowanych zdalnie uczniowie klasy 7b tworzyli "hip-hopowe" animacje w Scratchu, których efekty można zobaczyć po kliknięciu w linki zamieszczone poniżej.

Nauka programowania – choć często trudna i wymagająca dużego skupienia – za każdym razem daje uczniom wiele satysfakcji i wzmacnia poczucie, że ostatecznie każdy problem da się rozwiązać, trzeba tylko znaleźć sposób.

Opracowała: A. Resler

Projekty "Hip hop": 1  2 

 

 

FOTO EUROPEJSKI TYDZIEŃ KODOWANIA 2020

MAŁA SZKOŁA MEDIALNA PROGRAMUJE

Uczniowie klasy 6e, którzy są uczestnikami eksperymentu pedagogicznego "Klasa o profilu medialnym w szkole podstawowej" początek roku szkolnego poświęcili programowaniu w Scratch. Stworzyli grę komputerową polegającą na łapaniu odpowiednich rybek przez pływającego pod wodą nurka.
Samodzielnie ułożyli skrypty, dzięki którym bohaterowie gry poruszają się po ekranie, utworzyli zmienną wskazującą ilość zdobytych punktów.
Projekt sprawił wiele radości i mimo, że nie należał do łatwych, to uczniowie chętnie pokonywali kolejne trudności, ponieważ na bieżąco widzieli efekty swojej pracy.

Niżej zamieszczamy linki do wykonanych prac Fabiana, Kacpra, Jakuba i zachęcamy do gry ;)

https://scratch.mit.edu/projects/422054553/

https://scratch.mit.edu/projects/428464618/

https://scratch.mit.edu/projects/422054944/


W planach mamy już kolejne projekty, tym razem filmowe.

Opracowała: K. Śliwińska

 

KLASA EKSPERYMENTALNA NA UNIWERSYTECIE

W ubiegły czwartek klasa Ve (wych. Katarzyna Śliwińska) pod opieką wychowawcy oraz nauczycielki języka polskiego (p. Beaty Hadryan - Grzywnej) miała możliwość uczestniczenia w warsztatach prowadzonych przez pracowaników Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (wydział zamiejscowy w Kaliszu). Zajęcia odbyły się w ramach prowadzonego przez szkołę eksperymentu pedagogicznego pod nazwą "Klasa o profilu medialnym w szkole podstawowej".

Warsztaty obejmowały dwa bloki tematyczne. Pierwszy z nich dotyczył montażu dźwięku w filmie, natomiast drugi był wprowadzeniem do filmu i fotografii.

Nasi uczniowie mieli okazję stanąć przed kamerą i obiektywem aparatu, a także dostrzec, jak ważne są efekty dźwiękowe w filmie. Poza tym jako nieliczni zostali przywitani i oprowadzeni przez prodziekana  ds. nauki i rozwoju kadry, dra Radosława Nawrockiego, który pogratulował im udziału w eksperymencie.

Spotkanie to było pierwszym z cyklu warsztatów, które klasa medialna będzie obywać cyklicznie, aż do zakończenia eksperymentu.

Opracowała: K. Śliwińska

 

FOTO KLASA EKSPERYMENTALNA NA UNIWERSYTECIE

KLASA MEDIALNA W WYTWÓRNI FILMÓW OŚWIATOWYCH

Poniedziałek był dla klasy Ve dniem pełnym filmowych wrażeń. Uczesnicy eksperymentu pedagogicznego "Klasa medialna w szkole podstawowej" mieli okazję uczestniczyć w dwóch warsztatach prowadzonych przez pracowników Wytwórni Filmów Oświatowych w Łodzi. 

Pierwszym zadaniem było nagranie filmu według własnego pomysłu. Po tym jak wszyscy mogli poczuć się scenarzystami przyszedł czas na realizację. Grupa została podzielona na aktorów, dźwiękowców, operatorów kamery i zrealizowała swój pierwszy film. Drugim etapem był montaż filmowy na profesjonalnym programie do edycji DaVinci Resolve. Dzieci wycinały ujęcia, zrobiły podkład muzyczny, dodały tytuły i wyeksportowały gotowy plik.

Już nie mogą doczekać się kolejnej medialnej wyprawy.

Opracowały: K. Śliwińska, B. Hadryan - Grzywna

 

EKSPERYMENT PEDAGOGICZNY W SP9

Rozpoczęcie nowego roku szkolnego stanowi doskonałą okazję do podjęcia nowych wyzwań. Jednym z nowatorskich działań było powstanie Małej Szkoły Medialnej, w której dzieci mogły realizować swoje fotograficzne i filmowe pasje. Innowacja spotkała się z ogromnym zainteresowaniem, w związku z tym pod koniec ubiegłego roku szkolnego nasza placówka zwróciła się do Ministra Edukacji Narodowej z wnioskiem o wyrażenie zgody na przeprowadzenie eksperymentu pedagogicznego pod nazwą "Klasa o profilu medialnym w szkole podstawowej". Grupą eksperymantalną została klasa 5e (wych. p. Katarzyna Śliwińska), która w ramach zajęć rozwijających, dodatkowych oraz niektórych przedmiotów będzie realizować tematy związane z fotografią, filmowaniem, dziennikarstwem oraz programowaniem.

Klasa o profilu medialnym zajmie się redagowaniem wirtualnej gazetki szkolnej, prowadzeniem zajęć z programowania, będzie odpowiadać za reportaże fotograficzne i filmowe. Dzieci będą uczyć się sztuki dziennikarskiej w ramach warsztatów prowadzonych przez opiekuna naukowego oraz podczas zaplanowanych wizyt np. w Wytwórni Filmów Dokumentalnych i Fabularnych w Warszawie, w siedzibie Wiadomości, czy Wytwórni Filmów Oświatowych w Łodzi.

Jednostką naukową, która będzie czuwać nad przebiegiem eksperymentu będzie Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (Wydział Pedagogiczno - Artystyczny w Kaliszu).

Uczniom i nauczycielom, którzy podjęli się tego zadania gratulujemy i życzymy powodzenia!

Opracowała: K. Śliwińska

„NA ŁAMACH PRASY…”, CZYLI KILKA SŁÓW O WIZYCIE MŁODYCH DZIENNIKAREK

Uczennice klasy V c, które od września bieżącego roku szkolnego uczestniczą w zajęciach rozwijających skierowanych do piątoklasistów, podjęły kolejne twórcze wyzwanie. Tym razem przyjęły zaproszenie do redakcji gazety „Nasz Rynek”, gdzie mogły zgłębić tajniki dziennikarskiego rzemiosła. Spotkanie z młodymi adeptami pióra poprowadziła pani Maria Kasprzak – Raszewska – wydawca bezpłatnego tygodnika powiatu ostrowskiego i kaliskiego, która opowiedziała o początkach pisma, kolejnych etapach powstawania gazety i zachęciła uczennice do współpracy z redakcją. Dziewczynki otrzymały propozycję redagowania artykułów na tematy mieszczące się w kręgu zainteresowań uczniów szkoły podstawowej, co spotkało się z entuzjastycznym przyjęciem ze strony Julki i Zosi. Piątoklasistki już zastanawiają się nad doborem problematyki tekstów.

Wizyta w redakcji okazała się prawdziwą lekcją dziennikarstwa. Już niebawem na „łamach prasy” będzie można zapoznać się z artykułami autorstwa uczennic  SP9.

Opracowała: S. Napieralska

 

FOTO „NA ŁAMACH PRASY…”, CZYLI KILKA SŁÓW O WIZYCIE MŁODYCH DZIENNIKAREK

TARGI TECHNOLOGICZNE W SP9

21 marca - Dzień Nowoczesnych Technologii w Edukacji - nasza szkoła postanowiła uczcić poprzez zorganizowanie Targów Technologicznych. Na korytarzu szkolnym pojawiły się stanowiska z okularami VR, robotami, kodami QR. Oprócz tego dzieci miały okazję dowiedzieć sie czym jest rzeczywisość rozszerzona oraz wykonać zadania programistyczne na telewizorze dotykowym.

Stanowiska cieszyły sie niemałym zainteresowaniem i niewątpliwie skłoniły uczniów i nauczycieli do częstszego korzystania z nich w ramach zajęć lekcyjnych.

Opracowała: K. Śliwińska

 

FOTO TARGI TECHNOLOGICZNE W SP9

 


stowarzyszenie
 szkola 2 0 talenty pasja bezpieczny internet

 

DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd