PROJEKTY

WSPOMNIENIA Z NIEZAPOMNIANEJ WIZYTY W BUŁGARII – ERASMUS+

Najlepszym podsumowaniem tej wymiany są słowa uczniów: „Mógłbym zostać tu jeszcze tydzień", „Szkoda, że się tak szybko skończyło…", „Musimy tu wrócić i się spotkać”. Stanowią one doskonałe podsumowanie naszego pobytu w Bułgarii.

W trakcie wyjazdu, mieszkaliśmy u rodzin, które okazały się niezwykle otwarte, ciepłe i radosne. Jasiu Janiak i Eryk Marcinkowski czas swojego zagranicznego pobytu spędzili u pani Tsvetozara Oleg Pencheva (Zara), jej męża i syna Georgi. Ja i Zuzia Dudka mieszkałyśmy u teściowej i kuzynki Zary. Atmosfera w obu mieszkaniach była niezwykle przyjemna. I pomimo braku znajomości języka angielskiego przez Nikki (teściową) wszyscy doskonale się porozumiewali, a przy okazji poznaliśmy kilka zwrotów z języka bułgarskiego. Zapoznaliśmy się ze wszystkimi uczestnikami Erasmusa, ale najbardziej zaprzyjaźniliśmy się z Bułgarami i Włochami. Przemili i zabawni Włosi, bardzo umili nam nasz pobyt w Sofii i Lukovit. Było wiele śmiechu i zabawy. Spędzaliśmy wspólnie każdą chwilę, w trakcie pożegnania, wymieniliśmy się telefonami i adresami.

Jedzenie było bardzo znakomite. Śniadania i kolacje przygotowywano specjalnie dla nas. Wszystko było pieczone na świeżo. Rano dostawaliśmy ciepłe bułgarskie bułeczki - codziennie w innej wersji - np. z bułgarskim serem, makaronem. Do tego smakowaliśmy smaczne kiełbaski i szyneczki. Nie obyło się bez jogurtu i babki oraz słodkich ciasteczek.

Kolacje codziennie jedliśmy w innym miejscu. Pierwsza -powitalna - odbyła się w mieszkaniu Nikki. Atmosfera była niezwykła. Mieliśmy przyjemność posłuchania polskiej telewizji, ponieważ Oleg (tata Zary) włączył polskie kanały. Natomiast ostatnia wspólna kolacja odbyła się w czwartek w hotelu. Było to pożegnalne spotkanie. Zorganizowano także dyskotekę. Mogliśmy zatańczyć do typowo bułgarskich pieśni ludowych, ale nie zabrakło też rytmów włoskich i greckich. Z głośnika dały się słyszeć nawet „kawałki disco polo”, w tym: „Przez twe oczy zielone".

Pierwszego dnia zwiedzaliśmy Sofię. Byliśmy m.in. w Muzeum Politechniki, Pałacu Prezydenta, budynku Ministerstwa Edukacji, Teatrze Narodowym oraz licznych pięknych kościołach z bogatą historią i wnętrzem.  Później wyruszyliśmy do Lukovit, gdzie uczniowie zostali odebrani przez rodziny. Na klatce schodowej zastaliśmy biało - czerwone balony, a przy drzwiach do mieszkań biało - czerwone serca z naszymi imionami. Był jeszcze wielki napis „WELCOME” oraz mniejsze napisy: „1.ERASMUS 2.PRZYWITANIE 3.2018 4.BULGARIA 5. POLAND”.

Drugiego dnia poszliśmy do szkoły, gdzie zostaliśmy powitani chlebem i miodem. Potem była kolorowa ceremonia otwarcia projektu z tańcami, śpiewami oraz krótką akademią. Następnie uczniowie przedstawili prezentacje swojego kraju, miasta i szkoły. Przy okazji poznaliśmy kulturę państw partnerskich. Uczniowie byli bardzo otwarci i weseli. W każdej klasie witali nas upominkiem. Były to cukierki, czekoladki, długopisy, czy bransoletki. Wszyscy mieli uśmiechy na twarzach. Po południu udaliśmy się na basen. Wtedy też zawiązaliśmy najwięcej przyjaźni.

Trzeci dzień naszego wyjazdu rozpoczęliśmy od lekcji „How to be a goodfriend?", czyli „Jak być dobrym przyjacielem?". Była to bardzo ciekawa prelekcja. Potem udaliśmy się na zajęcia robienia slimeów, a Zuzia zachwyciła wszystkich swoimi umiejętnościami i dostała przydomek „Queen of Slime - Królowa Slimeów". Po krótkiej przerwie ,rozpoczęła się lekcja dotycząca wody i powietrza pod hasłem „Keeping Nature". Potem udaliśmy się na lunch, a na koniec dnia piekliśmy chleb, babki i muffinki typowe dla danych krajów – „The magic of bread".

Czwartego dnia – z samego - rana wybraliśmy się na koncert do Narodowej Szkoły Artystycznej „Panayot Pipkov".  Słuchaliśmy występów gitarzystki, kwartetu akordeonowego oraz podziwialiśmy bułgarski taniec narodowy.  Następnie zjedliśmy lunch. W czasie wolnym, wszyscy zakupili kosmetyki z róży, bowiem Bułgaria jest największym eksporterem róż (uprawia ich aż 84 gatunki). Ponadto wychowankowie ostrowskiej dziewiątki prócz zakupów, wybrali się także na spacer do pobliskiego parku.

W piątek uczniowie musieli pożegnać się z rodzinami, co nie było łatwym zadaniem. Wszyscy zżyliśmy się przez ten tydzień. No, ale niestety z bólem musieliśmy powiedzieć „Goodbye..."  Autokarem udaliśmy się do wioski Karlukovo, gdzie mieliśmy zaplanowane zwiedzanie jaskini Prohodna. Pieczara była ogromna i bardzo malownicza. Wszyscy uczniowie bawili się „w alpinistów" i wchodzili na każde wzniesienie na jakie udało im się dostać... oczywiście z głową i zachowaniem bezpieczeństwa. Potem ruszyliśmy na wspinaczkę do schroniska, gdzie zjedliśmy lunch przy wesołych rozmowach i koleżeńskich zaczepkach.  W końcu trzeba było wrócić do Sofii. Nawet świadomość rozstania się, dziś w nocy, nie zepsuła nam podróży. Mieliśmy chwilę wolnego czasu przed kolacją,  więc postanowiliśmy spożytkować ten czas i ruszyliśmy na „pamiątkowy shopping”.

Po ostatnim wspólnym posiłku, spotkaliśmy się z naszymi włoskimi przyjaciółmi, nie zabrakło wówczas łez wzruszenia. Rozpoczęły się sesje zdjęciowe. Wszyscy Włosi chcieli mieć zdjęcie z polskimi przyjaciółmi. Oczywiście nie obyło się bez wspólnego selfie. W końcu przyszedł czas na… pożegnanie. Wszyscy wyściskaliśmy się, przybiliśmy piątki i szepnęliśmy ostatnie słówka. W sobotę rano zostaliśmy sami... Pierwsi przybyliśmy, ostatni odchodziliśmy. Choć wiedzieliśmy, że będziemy „w kontakcie”, było nam smutno, że musimy wracać. Zajęliśmy miejsca na pokładzie samolotu, który zabrał nas do Warszawy, a następnie do Wrocławia. Tutaj oczekiwali na nas rodzice, którzy przygotowali powitalny plakat, wyściskali najpierw nas, a później naszych opiekunów, dziękując za niesamowitą przygodę. To był naprawdę udany wyjazd :)

Opracowała: Wiktoria Czerniak

 

FOTO WSPOMNIENIA Z NIEZAPOMNIANEJ WIZYTY W BUŁGARII – ERASMUS+

PIERWSZA PODRÓŻ UCZNIÓW ZE SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 9 IM. JANA PAWŁA II W OSTROWIE WIELKOPOLSKIM W RAMACH PROJEKTU ERASMUS+

Szkoła Podstawowa nr 9 im. Jana Pawła II w Ostrowie Wielkopolskim przystąpiła do Programu Erasmus+ i uruchomiła pierwszą mobilność. A wszystko to dzięki dofinansowaniu ze środków Unii Europejskiej w kwocie 21000 euro. W ramach Programu Erasmus +, realizowany będzie projekt pod nazwą Health Education and Learning (HEAL), który ma zostać wdrożony w ciągu najbliższych dwóch lat. W jego realizację zaangażowani są uczniowie i nauczyciele z SP9, a także partnerzy z Włoch, Bułgarii, Grecji, Litwy oraz Turcji. Współpraca w ramach realizowanych działań koncentruje się na sześciu płaszczyznach. Dla SP9 priorytetem jest promocja zdrowego i aktywnego stylu życia, w oparciu o odpowiednio zbalansowaną dietę. Pierwszy wyjazd w ramach projektu odbył się do bułgarskiej szkoły – koordynatora projektu – a dokładnie do małego miasteczka Lukovit, w środkowej części kraju, około 120 km od stolicy - Sofii.

W polskiej misji uczestniczyli uczniowie z klasy VII b: Wiktoria Czerniak, Jan Janiak, Eryk Marcinkowski oraz uczennica z klasy VI d - Zuzanna Dudka. Dzieci spełniały wszystkie kryteria określone w regulaminie wyjazdów Erasmus+ (dostępnego na stronie szkoły). Dzięki temu miały możliwość aktywnie uczestniczyć w realizacji założeń projektu. W trakcie wyjazdu, towarzyszyli im opiekunowie: pani Ewa Sobczak (koordynator z ramienia szkoły) oraz pani Urszula Kupczyk.

Wczesnym rankiem, 11 listopada, delegacja z SP9 rozpoczęła długą podróż samolotem na trasie: Wrocław – Warszawa - Sofia. Po dotarciu do miejsca docelowego, uczniowie ostrowskiej dziewiątki i opiekunowie zostali powitani na lotnisku w Sofii przez szkolnego koordynatora projektów z bułgarskiej szkoły -panią Gabrielą Peicheva. Później, już w hotelu, miała miejsce integracja wszystkich uczestników mobilności.

12 listopada delegacje uczniów i nauczycieli miały możliwość zwiedzić  Sofię, stolicę Bułgarii, która zachwyca pięknymi zabytkami i urzeka niezwykłą przeszłością. W trakcie „historycznej wędrówki”, młodzi turyści zobaczyli pozostałości Bramy Wschodniej z II i IV wieku, podziwiali Bazylikę Hagia Sophia, jeden z najstarszych kościołów oraz Rotundę św. Jerzego ze złotą kopułą.

W tym samym dniu, delegacje odwiedziły Muzeum Politechniczne w Sofii. Dzięki tej edukacyjnej wyprawy, dzieci miały możliwość obserwacji ewolucji technologii motoryzacji i telewizji. Ponadto uczestniczyły  w bardzo ciekawej lekcji fizyki związanej  z energią i elektrycznością. Tego samego dnia wszyscy uczestnicy projektu dotarli  do Lukovit. Tam uczniowie spotkali się z rodzinami, które przyjęły ich do swoich  domów na najbliższe cztery dni.

Następnego dnia - 13 listopada - delegacje ze wszystkich krajów partnerskich odwiedziły szkołę w Lukovit i wzięły udział w oficjalnej ceremonii zorganizowanej przez gospodarzy. Początek tygodnia pracy został uhonorowany przez małych, szkolnych aktorów, a także dyrektorów szkół, przedszkoli, nauczycieli i gości z całej gminy. Rzecznik gminy powitał gości i wyraziła aprobatę dla tego typu inicjatyw.  Powiedział, że uczestnictwo w programach europejskich otwiera nowe możliwości dla rozwoju i zachowania kulturowego dialogu między partnerami, koncentruje się na komunikacji, wymianie doświadczeń oraz rozwoju innowacyjnych metod rozpowszechniania dobrych praktyk.

Uczniowie ze szkoły powitali swoich partnerów ekscytującymi występami,  tańcami, piosenkami. Bogate i oryginalne kostiumy zachwyciły wszystkich odbiorców.  W tym samym czasie dzieci z poszczególnych krajów przedstawiły prezentacje o swoim państwie, mieście i szkole. Wszyscy uczestnicy projektu komunikowali się w języku angielskim. Na tej płaszczyźnie uczniowie SP9 wykazali się doskonałą znajomością języka obcego, a także nienaganną kulturą osobistą.

Wtorek, 13 listopada, był pełen pozytywnych uczuć, ponieważ odwiedzający brali udział w różnych działaniach zaplanowanych w ramach programu. Pani Gabriela Peicheva zaprosiła uczniów do udziału w projekcie edukacyjnym  dotyczącym sposobów przekazywania emocji, wiedzy i myśli. Uczestnicy zajęć doszli do wniosku, że jeśli pracuje się wspólnymi siłami, można zrobić wszystko, a współpraca w grupie to podstawa! W godzinach południowych, delegacje udały się do ratusza, gdzie wymieniono pamiątki z każdego kraju z zastępcą burmistrza. Po południu odbyła się konferencja pedagogiczna z udziałem wszystkich nauczycieli uczestniczących w projekcie. Tematem seminarium było „Zapobieganie zbyt wczesnemu porzucaniu szkoły”. Podjęta tematyka była ściśle powiązana z sytuacją panujacą w bługarskich szkołach, do których uczęszczają dzieci z romskich rodzin, którzy to zbyt wcześnie kończą eduakcję.

Następnego dnia odbyło się międznarodowe spotkanie w miejscowości Pleven. Delegacje odwiedziły Narodową Szkołę Muzyczną, wzięły udział w koncercie muzycznym z elementami klasycznymi, obejrzały  tradycyjne tańce bułgarskie. Następnie uczestnicy projektu mieli okazję zwiedzić miasto i zakupić pamiątki.15 listopada miała miejsce oficjalna kolacja, podczas której wręczone zostały certyfikaty – uczniom, jak i nauczycielom. Wszyscy wspólnie śpiewali, tańczyli, poznawali kultrurę gospodarzy.
W piątek - 17 listopada - pięć delegacji musiało się rozstać. Uczniowie z Bułgarii, Grecji, Włoch, Litwy, Polskii i Turcji nie kryli wzruszenia, wymieniali się adresami e-mailowymi, numerami telefonów, wiedzieli bowiem, że zawarte przez nich przyjaźnie będą kontynuowane.

W bieżącym roku szkolnym odbędą się jeszcze dwie wizyty. Pierwsza z nich - w marcu 2019 r. - będzie miał miejsce w  greckiej szkole,  a druga - w maju 2019 r.  - w placówce litewskiej. Po raz kolejny wezmą w nich udział uczniowie i nauczyciele ze Szkoły Podstawowej nr 9  im. Jana Pawła II. W kolejnym roku szkolnym 2019/2020 realizowane będą mobilności do Turcji, Włoch, Bułgarii.  Ponadto społeczność  Szkoły Podstawowej  nr 9 w Ostrowie Wielkopolskim będzie gościć parnerów projektów.


      Opracowała: E. Sobczak

 

LINK DO PROJEKTU

 

 

FOTO PIERWSZA PODRÓŻ UCZNIÓW ZE SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 9 IM. JANA PAWŁA II W OSTROWIE WIELKOPOLSKIM W...

PO PIERWSZE RODZINA – PODSUMOWANIE PROJEKTU

    Od kwietnia do czerwca tego roku podejmowanych było w naszej szkole wiele działań, które doskonale wpisały się w projekt promujący wartość rodziny, do którego przystąpiliśmy jako placówka dwa miesiące temu. Konkurs organizowany jest przez Wojewodę Wielkopolskiego oraz Wielkopolskiego Kuratora Oświaty. Podsumowania projektu dokonano podczas apelu, a poszczególne działania dokumentowane były na bieżąco w artykułach na stronie internetowej szkoły. Jako podsumowanie projektu udostępniamy dla wszystkich prezentację multimedialną oraz film, w których  zaprezentowane zostały zadania zrealizowane przez naszych Uczniów, Rodziców i Nauczycieli.

OBEJRZYJ PREZENTACJĘ

OBEJRZYJ FILM

                                                                                                                                                           

Opracowała: E. Szóstak

DZIEŃ RODZINY

W piątkowe popołudnie 15 czerwca 2018 r. uczniowie klasy III f wraz z rodzicami spotkali się na pikniku rodzinnym w Michałkowie. Dzieciom wiele radości sprawiły zabawy z piłką, skakankami i deskami, a także zabawy na placu zabaw. Zmęczone chętnie posiliły się pysznymi kiełbaskami z grilla. Był też czas na wspólne śpiewanie przy ognisku i rozmowy. Czas spędzony z mamą i tatą to wspaniała okazja do zacieśnienia więzi rodzinnych, bo przecież rodzina jest najważniejsza.

Opracowała: B. Niklewicz

 

FOTO DZIEŃ RODZINY

"PO PIERWSZE RODZINA!" - FESTYN SZKOLNY

Uśmiechnięte buzie dzieci i wspólna, wesoła zabawa to cele, które przyświecały osiemnastej edycji Festynu Rodzinnego, który 8 czerwca został zorganizowany w naszej szkole. Hasło przewodnie festynu „Po pierwsze rodzina” było eksponowane podczas całej imprezy. To piknikowe spotkanie prowadzili, jak co roku Małgorzata Frąszczak i Tomasz Barna, a oprawą muzyczną zajął się Robert Kaczorowski. W imprezie gościnnie uczestniczyła Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu pani Jolanta Maćkowiak, przedstawiciele Rady Osiedla nr 4 na czele z przewodniczącą panią Darią Jakubek – Szczepaniak, dzielnicowy st. sierż. Piotr Owsiak, dyrektor Publicznego Przedszkola nr 15 pani Małgorzata Olejniczak - Hyla, dyrektor Żłobka Miejskiego pani Ewa Brzozowska oraz inni zaprzyjaźnieni ze szkołą goście.  

Uczestnicy festynu mogli wziąć udział w licznych grach i zabawach. Sporym zainteresowaniem cieszyły się warsztaty artystyczne i kiermasz prac plastycznych oraz malowanie twarzy. Na scenie prezentowały się talenty wokalne i taneczne. Atrakcją były estradowe prezentacje rodzinne. Nie zabrakło też gościnnych występów solistów i zaprzyjaźnionych grup. Zgodnie z przesłaniem imprezy, rodzinny charakter miał również tradycyjny Konkurs Wiedzy o Ostrowie Wielkopolskim. Drużyny wykazały się rozległą wiedzą o naszym mieście, co zostało nagrodzone wielkimi brawami i drobnymi upominkami. W myśl zasady „w zdrowym ciele zdrowy duch” na festynie nie zabrakło wydarzeń sportowych. Rodzice, nauczyciele i uczniowie rozegrali turniej siatkarski, w którym mistrzami zostali nauczyciele „dziewiątki”. Ponadto na scenie odbyło się dekorowanie dzieci, które walczyły w biegu o Puchar Dyrektora Szkoły Justyny Uciechowskiej. Na boisku wielofunkcyjnym rozgrywane były różne konkurencje m.in. z piłkami i skakankami. Uczniowie mogli sprawdzić swoją zręczność, zwinność i wiele sportowych talentów. Zabawy ruchowe dla najmłodszych organizował również zaprzyjaźniony ze szkołą klown Czesio. Podczas imprezy odbyła się loteria fantowa. Każdy los wygrywał, a punktem kulminacyjnym było losowanie atrakcyjnych nagród głównych. W tym roku były to: rower, hulajnogi, tablety, ozobot oraz zestawy upominkowe i inne niespodzianki. Zebrane w ten sposób fundusze zostaną przeznaczone na modernizację sali do nauki języków obcych.      

Festyn Rodzinny wpisał się w prorodzinne działania szkoły. Ta impreza to zawsze duże święto. Spotykają się tutaj wszystkie pokolenia, począwszy od najmłodszych, skończywszy na dziadkach. Chętnie odwiedzają nas absolwenci. W czasie plenerowej zabawy funkcjonowała kawiarenka, w której serwowano pyszne ciasta oraz gorące napoje. Jeśli uczestnicy festynu w czasie popołudniowej zabawy zgłodnieli, mogli posilić się w punkcie gastronomicznym, w którym czekały na nich liczne smakołyki. W imprezie wzięli także udział strażnicy miejscy, którzy znakowali rowery. Każdy mógł również zajrzeć do karetki ostrowskiego pogotowia. Odwiedzili nas również policjanci i strażacy, którzy prezentowali swoje wyposażenie. Pogoda dopisała, a liczba uczestników w dobrych humorach świadczyła o wyśmienitej zabawie. Nie pozostaje nam nic innego jak powiedzieć „Do zobaczenia za rok”.

                                                                      Opracowała: M. Frąszczak

 

FOTO "PO PIERWSZE RODZINA!" - FESTYN SZKOLNY

KONCERT DLA IGI

29 maja 2018 roku w naszej szkole odbył się koncert charytatywny dla chorej uczennicy klasy trzeciej. Koncert został zorganizowany z inicjatywy dyrekcji i grona pedagogicznego szkoły. Swój talent muzyczno - wokalny zaprezentowali nauczyciele, rodzice i uczniowie Szkoły Podstawowej nr 9 oraz harcerze i drużyna zuchowa. Duża frekwencja rodziców i dzieci oraz ich hojność przerosła nasze oczekiwania.

Wyrażamy nadzieję, że nasz koncert – przesłanie dla Igi ukoił jej duszę i obdarował radością serca, choć przez moment w jej trudnej walce z cierpieniem.

Wszystkim artystom i uczestnikom koncertu serdecznie dziękujemy.


Opracowała: B Niklewicz

 

FOTO KONCERT DLA IGI

PO PIERWSZE RODZINA - NASZE WSPÓLNE DZIEŁA

  Pod koniec maja uczniowie wraz z rodzicami oraz z pomocą wychowawców klas utworzyli plakaty, które w bardzo wymowny sposób pokazują, jak ważna w życiu każdego dziecka i dorosłego jest kochająca się rodzina. Plakaty zostały opatrzone logo projektu „Po Pierwsze Rodzina” towarzyszące nam podczas realizacji różnych zadań. Prace z poszczególnych klas są niezwykle urokliwe i ukazują w naturalny sposób szczęście rodzinne.  Wystawę plakatów można obejrzeć na szkolnym korytarzu oraz przy scenie podczas festynu szkolnego.

Opracowała: E. Szóstak

 

FOTO PO PIERWSZE RODZINA - NASZE WSPÓLNE DZIEŁA

„SPOTKANIA Z RODZINĄ BOREJKÓW” W RAMACH II OGÓLNOPOLSKIEGO CZYTANIA JEŻYCJADY

W dniach od 1 marca do 30 kwietnia br. w całej Polsce trwała akcja czytania cyklu powieści Małgorzaty Musierowicz, nazwanego na część jednej z  poznańskiej  dzielnic Jeżycjadą. Właśnie na Jeżycach, w szczególności na  ulicy Roosvelta, toczy się akcja tych książek.

Biblioteka szkolna chętnie włączyła się w czytelnicze wydarzenie. W ramach projektu „Spotkania z rodziną Borejków” odbyło się szereg działań popularyzujących twórczość Małgorzaty Musierowicz.

18 kwietnia miały miejsce główne obchody II Ogólnopolskiego Czytania Jeżycjady. Do  czytelni  zostały zaproszone kolejno klasy piąte i szóste, które były uczestnikami imprezy czytelniczej przygotowanej przez Szkolny Klub Książki. Uczniowie czytali wybrane fragmenty z powieści Małgorzaty Musierowicz,  a także scharakteryzowali krótko samą autorkę i jej najważniejszych bohaterów. Specjalnymi gośćmi w czasie całodziennego czytania Jeżycjady byli dr Bogna Skrzypczak-Walkowiak (literaturoznawca, pisarka) i dr Tomasz Gruchot (teoretyk literatury oraz moderator Ostrowskich Szkolnych Klubów Książki). Wraz z młodzieżą czytały także nauczycielki języka polskiego i nauczyciele bibliotekarze.

Szkolny Klub Książki poznał także Jeżycjadę „od kuchni”. Uczestniczki klubu zgłębiły bowiem w praktyce tajniki kuchni Mili Borejko i przygotowały trzy rodzaje past według przepisów zamieszczonych w „Łasuchu literackim” w rozdziale 6 „Co piszczy w Kwiecie kalafiora?”. Przed przystąpieniem do pracy dziewczynki wysłuchały fragmentów tej specyficznej książki kucharskiej, a w trakcie konsumpcji bibliotekarki zaproponowały fragment z „Kalamburki”.

Twórczość Małgorzaty Musierowicz promowano także na lekcjach bibliotecznych. W ramach „Spotkań z rodziną Borejków” odbyło się także popołudnie filmowe z serii „Nakręcone książki”, w czasie którego odbyła się projekcja filmu „ESD”  zrealizowanego na podstawie książek „Kwiat kalafiora” i „Ida sierpniowa”, według scenariusza samej autorki i w reżyserii Anny Sokołowskiej.

Wszystkim tym wydarzeniom towarzyszyła wystawka książek Małgorzaty Musierowicz oraz został stworzony specjalny kącki czytelniczy do indywidualnego cichego czytania. Uczniowie zachęceni wcześniejszymi wydarzeniami chętnie z niego korzystali, bo Jeżycjadę można czytać wszędzie, zawsze i wciąż od nowa,  choć niekoniecznie od początku.

Przyjaźń z Borejkami można rozpocząć od dowolnego z 22 tomów, a ich perypetie poznawać chronologicznie lub na wyrywki, dlatego chociaż oficjalne obchody II Ogólnopolskiego Czytania Jeżycjady zostały zakończone, biblioteka szkolna zaprasza uczniów do wypożyczania i czytania książek Małgorzaty Musierowicz.

Opracowała: R. Sikora

 

FOTO „SPOTKANIA Z RODZINĄ BOREJKÓW” W RAMACH II OGÓLNOPOLSKIEGO CZYTANIA JEŻYCJADY

PO PIERWSZE RODZINA

                „Bycie rodziną oznacza,
że jesteś częścią czegoś pięknego,
oznacza, że kochasz i będziesz
kochany do końca swojego życia.”

   W miesiącu kwietniu nasza szkoła przystąpiła do realizacji Konkursu  ogłoszonego przez Wojewodę Wielkopolskiego oraz Wielkopolskiego Kuratora Oświaty. Celem konkursu jest promocja wartości rodzinnych wśród społeczności szkolnych, kształcenie odpowiedzialności za własny rozwój, podejmowanie zespołowych pomysłów i realizacji zadań, rozwijanie umiejętności poszukiwania, porządkowania i wykorzystania informacji z różnych źródeł, rozwijanie umiejętności rozwiązywania problemów  w twórczy sposób, umiejętność stosowania teorii w praktyce.

   Działania podejmowane w ramach realizacji Konkursu przeprowadzane są w czasie 2 miesięcy i angażują trzy podmioty: Rodziców, Uczniów oraz Nauczycieli. W połowie miesiąca kwietnia nauczyciele opracowali wspólnie harmonogram, w którym szczegółowo ustalili zadania projektowe do realizacji, o których pozostali nauczyciele zostali poinformowani w czasie wspólnego spotkania, a lista zadań udostępniona została całej społeczności szkolnej na stronie internetowej.

   Pierwszym działaniem projektu jest stworzenie logo, które umieszczone zostanie na plakatach tworzonych przez rodziców oraz dzieci z pomocą wychowawców klas. Kolejnym zadaniem będzie działanie przeprowadzone w bibliotece szkolnej – akcja czytania w ramach promowania wartości rodziny, funkcjonowania młodego człowieka w rodzinie - Spotkania z rodziną Borejków. W miesiącu maju odbędzie się koncert charytatywny dla chorej uczennicy naszej szkoły, który będzie angażował podczas występów muzycznych rodziców wraz z dziećmi. W miesiącu maju oraz czerwcu dwie klasy przeprowadzą innowację, której głównymi uczestnikami będą rodzice oraz ich pociechy.  Punktem kulminacyjnym naszego projektu będzie festyn szkolny pod tym samym tytułem, który znajduje się na logo „Po Pierwsze Rodzina”, podczas którego zostanie zrealizowanych wiele działań, mających na celu zaangażowanie rodziców, dzieci i nauczycieli. Jednym z nich będzie wspólne rodzinne muzykowanie – uczniowie będą występować na scenie wraz z rodzicami, rodzeństwem. Kolejnym działaniem będzie integracja rodziców i nauczycieli podczas wspólnego meczu. W czasie festynu przeprowadzony zostanie także Rodzinny Turniej Wiedzy o Ostrowie, w którym głównymi bohaterami będą rodzice oraz dzieci. W czasie festynu członkowie Małej Szkoły Medialnej przeprowadzą sondę z rodzicami, uczniami oraz nauczycielami, podczas której będą pytać o wartości rodzinne oraz znaczenie rodziny w ich życiu. Działaniem kończącym i zamykającym projekt będą pikniki rodzinne w wybranych klasach, podczas których rodziny będą miały okazję się lepiej poznać i podkreślić,  jak ważne są dla nich chwilę spędzony  z najbliższymi.

Opracowała: E. Szóstak

 

FOTO PO PIERWSZE RODZINA

 


stowarzyszenie
 szkola 2 0 talenty pasja bezpieczny internet

 

Our website is protected by DMC Firewall!