ŚWIETLICA

KARTKA DLA MEDYKA

Kochani uczniowie! 
7 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia, który jest też dniem wszystkich pracowników służby zdrowia. Dzisiaj, kiedy na świecie rozwija się epidemia koronawirusa, to właśnie medycy - lekarze, ratownicy medyczni, pielęgniarki, technicy, laboranci, salowe i pozostali pracownicy każdego polskiego szpitala, przychodni i jednostki, są na pierwszym froncie tej walki.

Chcąc podziękować wszystkim pracownikom służby zdrowia za ich trud, poświęcenie i zaangażowanie zachęcamy Was do wzięcia udziału w specjalnej akcji edukacyjnej "Kartka dla medyka". Polega ona na narysowaniu, namalowaniu czy stworzeniu kartki/rysunku z życzeniami i podziękowaniami dla medyka. Zdjęcia prac należy przesyłać na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Niech to będzie nasze podziękowanie za ich trudną pracę i znak, że doceniamy i jesteśmy im wdzięczni.

Opracowała: J. Marcinczak

EKSPERYMENTY

Drodzy Uczniowie, zapraszam Was do zrobienia kilku eksperymentów. Na dzisiaj proponuję Wam dwa, które sama zrobiłam. Spróbujcie wykonać je w domu :). Po powrocie do szkoły, zrobimy je wspólnie w świetlicy.  
 
Eksperyment 1 ,,Bańka w bańce":  https://www.youtube.com/watch?v=ZSCuWiounSs
Eksperyment 2 ,,Kolorowe koło": https://www.youtube.com/watch?v=SfVVFCAmSmY
 
Poniżej znajduje się link, pod którym możecie zobaczyć inne ciekawe eksperymenty.
 
https://mojedziecikreatywnie.pl/2015/04/eksperyment-chemiczne-jojo/
 
Życzę miłej zabawy :)
 
Opracowała: A. Biernaczyk

GRY I ZABAWY ŚWIETLICOWE

1. Kolory - Dziecko, które na początku poprowadzi zabawę, trzyma piłkę. Pozostałe siadają w szeregu naprzeciw niego. Prowadzący rzuca piłkę po kolei do każdego kolegi, wymieniając przy tym różne kolory. Dzieci łapią i odrzucają piłkę. Nie można jej złapać, gdy rzucający piłkę powie „czarny!”. Zmiana z prowadzącym następuje, gdy ktoś złapie piłkę, mimo że padło hasło „czarny!”.
 
2. Kto sięgnie wyżej?  Rodzic stoi z ołówkiem lub kredą przy futrynie, a dzieci kolejno podchodzą i z wyciągniętą jedną rączką do góry w miejscu podskakują najwyżej, jak umieją. Wszystkie wyniki muszą być zaznaczone, a zwycięża dziecko, które podskoczyło najwyżej. Dzieciaki będą zadziwione, dokąd umieją dosięgnąć!
 
3. Szymon mówi. Wykonuje się zadanie z użyciem komendy na samym początku ,,Szymon mówi''. Np..: ,,Szymon mówi podrap się za prawym uchem’’ . Jeśli nie usłyszymy komendy Szymon mówi np. usłyszymy samo podrap się za uchem, to nie wykonujemy rozkazu. Osoba, która wykona polecenie a nie będzie komendy ,,Szymon mówi’’ odpada z zabawy, tak samo osoba który nie wykona polecenia a będzie komenda ,,Szymon mówi’’.
 
Opracowała: W Piaskowska

 


stowarzyszenie
 szkola 2 0 talenty pasja bezpieczny internet

 

DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd