SP9 to szkoła z tradycjami, ale jednocześnie bardzo nowoczesna i zwracająca szczególną uwagę na bezpieczne korzystanie z technologii. Nic więc dziwnego, że kiedy nadarzyła się okazja na zgłoszenie do konkursu „Pilotażowe wdrożenie modułowych e-podręczników oraz opracowanie założeń do zaawansowanych technologicznie e-materiałów wspierających nowoczesne metody nauczania i uczenia się”, SP9 była jedną z placówek, które wyraziły chęć wzięcia udziału w tym wyjątkowym projekcie.
Nasza szkoła zgłosiła gotowość do przeprowadzenia pilotażu z 9 przedmiotów, jednak najwięcej punktów przyznano za działania informatyczne, dlatego to właśnie podczas lekcji informatyki wykorzystywany jest modułowy e-podręcznik. Tym samym szkoła została jedną z 12 w Polsce, realizujących w/w projekt.
W ramach pilotażu otrzymaliśmy nowoczesny sprzęt: laptopy i telewizor interaktywny. Urządzenia znalazły się w naszym nowym szkolnym studiu multimedialnym.
Modułowe E-Podręczniki to nowoczesne narzędzie, które znacząco wzbogaca proces uczenia. Projekt obejmuje szkolenia merytoryczno-dydaktyczne dla nauczycieli, warsztaty poświęcone wykorzystaniu Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej, warsztaty dla nauczycieli pracujących z uczniami o różnych potrzebach edukacyjnych oraz cykliczne indywidualne spotkania online z ekspertami Ośrodek Rozwoju Edukacji , a także obserwacje lekcji. Wszyscy nauczyciele biorący udział w pilotażu będą również objęci przez ekspertów przedmiotowych ORE stałym mentoringiem przez cały okres trwania projektu.
Inicjatorkami zgłoszenia szkoły do konkursu i osobami odpowiedzialnymi za realizację kolejnych etapów projektu są: p. Agnieszka Resler i p. Katarzyna Śliwińska. Pilotażem zostały objęte klasy: 5a i 6a o profilu medialnym.