Aktualności

SEKRETY ELEKTRONIKI

Sekrety elektronikiUczniowie klas 6 w ramach zajęć technicznych wykonali zadanie, które polegało na zaprojektowaniu i skonstruowaniu modelu do gry, dzięki której mogli poćwiczyć rozpoznanie symboli elementów elektronicznych. Po właściwym połączeniu symboli z jego nazwą zaświeca się żarówka lub dioda. W taki sam sposób można przygotować inna grę na dowolny, wybrany temat. Wszystkie prace zostały wykonane perfekcyjnie. Zapraszam do fotorelacji.

ZDJĘCIA

Opracowała: M. Wróblewska

WIOSNA W NASZEJ KLASIE

„Wiosna w naszej klasie” - pod takim hasłem 19 marca nasi uczniowie klas I-III powitali wiosnę. 
Aby podkreślić charakter tego dnia wszyscy uczniowie ubrali się na zielono - utwierdzając nas, że upragniona długo wyczekiwana WIOSNA nadchodzi.
W klasach pojawiły się wiosenne dekoracje i tematycznie związane z tym świętem tablice. Uczniowie własnoręcznie przygotowali opaski, dekorując je kwiatkami i motylkami zwiastującymi wiosnę. Tego dnia poznaliśmy tradycje i zwyczaje związane z powitaniem wiosny.
Mimo wielu atrakcji najbardziej oczekiwaną częścią dnia było wyjście na spacer, podczas którego mogliśmy pożegnać zimę i powitać wiosnę. Uczniowie każdej klasy radośnie maszerowali w wiosennym korowodzie, na czele którego widniał barwny GAIK. W ten sposób wszystkie dzieci chciały wyrazić swoją radość z przyjścia nowej pory roku.
Jesteśmy pewni, że starania naszych wspaniałych uczniów sprawią, że Wiosna zawita do nas na dobre!!

Opracowała: M. Kupczyk - Kubacka

DZIEŃ KOLOROWEJ SKARPETKI

21 marca to nie tylko początek kalendarzowej wiosny, ale także Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa, nazywany Dniem Kolorowej Skarpetki. Data ta nie jest przypadkowa, ponieważ w 21 parze chromosomów, osoby zdrowe mają 2 chromosomy, a osoby z Zespołem Downa 3.  Z tej okazji na całym świecie odbywają się imprezy, których celem jest zwiększenie świadomości społecznej dotyczącej zespołu Downa, propagowanie praw i dobra ludzi z tą wadą genetyczną i integracja z nimi. 
Nasza szkoła po raz kolejny przyłączyła się do akcji solidaryzując się tym samym z osobami z zespołem Downa – działania koordynował Samorząd Uczniowski oraz Wolontariat. W piątek dzieci przyszły do szkoły bez mundurków, ale miały na sobie element ubioru w kolorze niebieskim oraz różnokolorowe skarpetki założone „nie do pary”.
Wykonane przez uczniów klas I i II wzorzyste, kolorowe skarpetki rozwieszone zostały na korytarzach szkoły, drzwiach sal lekcyjnych.
Kierowały myśli w stronę tych, których od nas różni tylko dodatkowy chromosom.
Klasy III podczas zajęć przygotowały z kolei kartki z pozdrowieniami dla dzieci ze Szkoły Podstawowej nr 12.
W tym dniu wszystkie klasy I-III BIŁY REKORD W UŁOŻENIU DOMINA. Każde dziecko przyniosło do szkoły prostokątny kartonik chusteczek higienicznych (element DOMINA) i o godzinie 11.00 rozpoczęło się ustawianie DOMINA na hali sportowej, które zakończyło się sukcesem.
Nasi uczniowie i nauczyciele chętnie zaangażowali się w te akcje, które sprawiły wszystkim wiele radości.

Opracowała: A. Biernaczyk

SUKCES W KONKURSIE "ZIMOWE PEJZAŻE"

W środę, 10 marca w Szkole Podstawowej nr 6 im. Macieja Rataja w Ostrowie Wielkopolskim odbyło się podsumowanie XXIV MIĘDZYSZKOLNEGO KONKURSU PLASTYCZNEGO DLA KLAS I-III pt. "Zimowe pejzaże". Uczniowie naszej szkoły również wzięli udział w tym konkursie. Wykonali różnymi technikami prace plastyczne na zaproponowany temat. Na konkurs wpłynęło 216 prac z ostrowskich podstawówek. Komisja konkursowa pod kierunkiem p. Cezarego Janiszewskiego oraz p. Teresy Burkietowicz przyznała trzy miejsca oraz wyróżnienia na każdym poziomie.

Agata Szczurek z klasy I a (opiekun Maria Łuczak) zdobyła I miejsce za pracę, którą wykonała pastelami olejnymi.
Łukasz Janecki z klasy II b (opiekun Donata Wieczorek) zdobył I miejsce za pracę , którą wykonał pastelami.
Maksymilian Pakuła z klasy III e (opiekun Bożena Niklewicz) zdobył również I miejsce za pracę, którą wykonał techniką wyklejanki.

Uczniowie otrzymali od organizatorów dyplomy i nagrody książkowe. Gratulujemy zwycięzcom i życzymy dalszych sukcesów.

Opracowała: D. Wieczorek

DZIEŃ LICZBY PI

Ludolfina, czyli co wiemy o liczbie π (Pi)?

Liczba Pi jest liczbą niewymierną, określającą stosunek obwodu koła (czyli długości okręgu) do długości jego średnicy.

Datę 14 marca w notacji amerykańskiej zapisuje się jako 3.14, co kojarzy się z przybliżeniem liczby pi. Wiele amerykańskich szkół obchodzi wtedy święto matematyki tzw. Pi Day. Przyjęto również nazwę ludolfina, na pamiątkę niemieckiego matematyka i szermierza Ludolfa van Ceulena, który w 1610 roku obliczył ją z dokładnością do 35 miejsc po przecinku. Od 2020 roku 14 marca obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Matematyki proklamowany rezolucją 40. sesji Konferencji Generalnej UNESCO w listopadzie 2019 roku.

W tym roku również w naszej szkole obchodzono Dzień liczby Pi. W związku ze Świętem Liczby Pi ogłoszony został szkolny konkurs w formie prezentacji liczby Pi dla uczniów klas VI-VIII. Uczniowie zaskoczyli swoją pomysłowością i kreatywnością w przygotowaniu prezentacji o liczbie pi. Spośród nadesłanych prac konkursowych wyłoniono troje zwycięzców.

Pierwsze miejsce przyznano Lilianie Wojciechowskiej z klasy 8d, II miejsce otrzymała Agnieszka Włodarczyk z klasy 6d oraz III miejsce przyznano Karolowi Nieruchalskiemu z klasy 7i.

Wszystkim uczestnikom konkursu serdecznie dziękujemy za udział, a zwycięzcom gratulujemy.

Opracowały: M. Łabęcka. E. Waleńska

WIELCY I MALI WYNALAZCY

„Wielcy i mali wynalazcy” – ten temat zachęcił klasę Id do wykonania „Wynalazków przyszłości”. 🤗🚀

Dzieci przyniosły na zajęcia przeróżne przedmioty, które miały im posłużyć do wykonania tej pracy technicznej. Zajęcia poprzedzone zostały rozmową na temat pomysłów ulepszających życie człowieka w przyszłości. Klasa dobrała się w zespoły i naradziła na temat wspólnego wykonania pomysłu. Po skończonej pracy nastąpiła prezentacja gotowych wynalazków i nadanie im nazw. Wszystkim towarzyszył dobry humor i świetna zabawa. 😁😁

Opracowała: M. Kupczyk - Kubacka

I TY MOŻESZ ZOSTAĆ ARTYSTĄ

W ramach zajęć pozalekcyjnych uczniowie klasy 4a aktywnie uczestniczą w zajęciach plastycznych. Podczas spotkań odkrywają i pogłębiają zainteresowania plastyczne, poznają nowe techniki, formy i metody pracy. Doskonalą sprawność manualną. Wyrabiają zdolność do wyrażania swoich myśli za pomocą kształtu i barwy oraz czerpią radość i satysfakcję z dobrze wykonanego zadania. Wszystkie wytwory są niepowtarzalne. Zapraszam do foto relacji.

Opracowała: M. Wróblewska

ŚWIĘTO JĘZYKA OJCZYSTEGO W BIBLIOTECE SZKOLNEJ

„A nade wszystko szanuj mowę swą ojczystą.
Nie znać języka swego – hańbą oczywistą.” ( F. K. Dmochowski)

Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego to coroczne święto obchodzone 21 lutego. Zostało ustanowione przez UNESCO 17 listopada 1999 r. Święto ma służyć promocji języka ojczystego oraz uświadomieniu społeczeństwu, jak ważne jest prawidłowe posługiwanie się językiem ojczystym w życiu codziennym.

Biblioteka szkolna od kilku lat propaguje to święto wśród uczniów naszej szkoły. Gazetka i wystawka przypominały jak ważna powinna być poprawność i poszanowanie języka ojczystego dla każdego Polaka. Organizowane w tym okresie zajęcia w bibliotece dla klas trzecich miały na celu przybliżenie dziejów polszczyzny, przypomnienie rodzajów słowników językowych i jakich informacji w nich poszukujemy oraz prezentowanie ciekawostek językowych z książek Małgorzaty Strzałkowskiej „Dawniej czyli drzewiej” i „Gimnastyka dla języka”, a także Grzegorza Kasdepki „Co to znaczy …”. Uczniowie klas pierwszych i drugich gościli w swoich salach lekcyjnych panie bibliotekarki, które czytały fragmenty książki „Gimnastyka dla języka „ M. Strzałkowskiej i zapraszały do wspólnych zabaw i ćwiczeń językowych.

Organizacja tych wydarzeń przez naszą bibliotekę stała się okazją do tego, by zwrócić uwagę na konieczność ochrony dziedzictwa językowego i przypomnieć, że język polski jest skarbnicą polskiej historii, kultury i doświadczeń. Warto podkreślić, że umiejętność poprawnego komunikowania się w języku polskim, jest patriotycznym obowiązkiem każdego Polaka. Promujmy więc poprawne posługiwanie się językiem ojczystym nie tylko od święta, ale i na co dzień. Pamiętajmy, że „… błąd w mowie – to jak plama tłusta i brzydka na fotografii matki, którą kochasz, to jak niestarannie przyszyta łata na ubraniu, w którym idziesz w gościnę. Źle mówić lub pisać – to znaczy krzywdzić swoją mową tych wszystkich, którzy ją budowali.” (Janusz Korczak).

Opracowały: M. Grobelna, R. Sikora

SUKCES W MIĘDZYSZKOLNYM KONKURSIE „SPELLING BEE”

 W tym roku szkolnym ze względu na obecną sytuację Szkoła Podstawowa nr 14 w Ostrowie Wielkopolskim zmieniła formę międzyszkolnego konkursu literowania w języku angielskim „Spelling Bee” na konkurs „Pszczółka Pacynka”. Zadaniem uczestników było zaprojektowanie i samodzielne wykonanie PSZCZÓŁKI PACYNKI. Całość pracy konkursowej miała zawierać dwa elementy: projekt (własnoręcznie zrobiony opis, rysunek lub szkic na kartce) i pszczółkę pacynkę (wykonana samodzielnie z trwałego surowca np. materiału, filcu). Do konkursu zgłosili się uczniowie z 6 ostrowskich szkół podstawowych. Komisja łącznie otrzymała 27 pacynek.

Naszą szkołą reprezentowały pacynki 5 uczniów a jedna z nich zdobyła I miejsce:

Aleksandra Matuszkiewicz klasa 3b


Gratulujemy wszystkim laureatom i uczestnikom z „dziewiątki” a także a innych ostrowskich szkół podstawowych!

Opracowała: A. Poczta

 


stowarzyszenie
 szkola 2 0 talenty pasja bezpieczny internet

 

DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd